
fot. MZDiK Radom
Jak informuje MZDiK, kontrolę robót na terenie budowy wiaduktu przeprowadzili w ostatnich dniach dyrektor firmy Piotr Wójcik oraz jego zastępca Łukasz Kuna. - Od poprzedniej wizyty przedstawicieli inwestora, przeprowadzonej niecały miesiąc wcześniej, sporo się tam zmieniło. Przede wszystkim południowy wiadukt (po stronie bocznej jezdni ulicy Żeromskiego) nie jest podparty już rusztowaniami. Zostały one zdemontowane spod nowej przeprawy i w tej chwili sukcesywnie są ustawiane pod przyszłą konstrukcję wiaduktu północnego - po stronie ulicy Siennej. Na części z nich już jest ułożone tzw. deskowanie. Na nim będzie z kolei wykonywane zbrojenie pod betonowanie płyty wiaduktu. Prace postępują gwałtownie - zapewnia Dawid Puton, rzecznik MZDiK.
Zielone belki połączą obie części przeprawy
Nad ulicą Szklaną i torami kolejowymi są już zielone belki, które połączyły obie betonowe części przeprawy. Na tych belkach układane są w tej chwili betonowe płyty typu filigran (podobne stosuje się do budowy stropów w budynkach). Później elementy zbrojenia będą połączone i zacznie się betonowanie płyty wiaduktu. Tego rodzaju prace mogą być prowadzone bez konieczności ustawiania rusztowań, dzięki czemu nie ma potrzeby wstrzymywania ruchu pociągów.
Wysypisko śmieci zlikwidowane
W bezpośrednim sąsiedztwie budowy wiaduktu toczą się prace związane z budową odcinka trasy N-S, który połączy Śródmieście, osiedle Nad Potokiem i Gołębiów I. - Podstawowe roboty drogowe, takie jak ustawianie krawężników lub obrzeży betonowych, są już w większości wykonane. Są też instalacje pod oświetlenie uliczne, zaś teraz montowane są elementy przyszłych sygnalizacji świetlnych. Co najważniejsze, udało się już zlikwidować nielegalne wysypisko na wysokości ulicy Katowickiej, dzięki czemu roboty drogowe na tym kilkudziesięciometrowym odcinku drogi będą mogły być wznowione - wyjaśnia rzecznik.
Nadal budowane jest przejście podziemne pod jezdnią w okolicach przystanku PKP Radom Gołębiów.
Wykonawcą budowy wiaduktu jest firma Trakcja z Warszawy, natomiast trasę N-S buduje firma Strabag z Pruszkowa.
kat, bdb