Na potrzeby kabli elektroenergetycznych wybudowano metodą bezwykopową krótki, ale niezwykle istotny odcinek tunelu od ich transportu. Przewody dostarczono nim na budowaną stację Old Oak Common na zachód od Londynu.
Zasilanie maszyn TBM o masie 2000 ton i długości 140 m wymaga odpowiedniego zasilania. Jest ono realizowane przez trzy obwody kabli wysokiego napięcia o długości 3 km poprzez podstację elektroenergetyczną o mocy 45 MVA.
Tunel pod Grand Union Canal połączył stację kolejową z podstacją transformatorową przy Atlas Road. Do budowy wykorzystano metodę mikrotunelowania. Jego długość wynosi 125 m, zainstalowano w nim sekcje rur betonowych o średnicy 1500 mm. Komory startowa i odbiorcza miały po 6 m średnicy i głębokość 15 m. Zastosowano maszynę mTBM firmy Akkermann.
Zakończenie budowy mikrotunelu jest ważnym kamieniem milowym dla HS2, umożliwiającym ukończenie ostatniego odcinka trasy kablowej o napięciu 33 kV. Według Niki French, szefowej działu usług komunalnych w HS2, tunel energetyczny jest kluczową częścią programu budowy nowej szybkiej kolei do serca Londynu.
Inwestorem było przedsiębiorstwo UK Power Networks, a wykonawcą robót firma Barhale.
HS2 to dla Wielkiej Brytanii inwestycja strategiczna, mająca na celu stworzenie nowoczesnej kolei zapewniającej szybkie, częste i niezawodne podróże. Ma odciążyć sieć kolejową w Anglii. Wzrost kosztów i opóźnienia w budowie spowodował ograniczenie prac do połączenia Londynu z Euston (pierwotnie zakładano budowę do Birmingham).
Przeczytaj także: W Dubaju trwa bezwykopowa budowa sieci kolektorów ściekowych