RegioJet rozpoczyna rekrutację, zachęcając atrakcyjnymi zarobkami – niedługo przełamie monopol PKP Intercity na trasie Kraków – Warszawa

4 godzin temu

Czeska spółka uruchamia pierwsze kursy 18 września 2025 r. i jest gotowa zaoferować maszynistom choćby 14 tys. zł brutto miesięcznie. Zatem już niedługo prywatny pociąg pasażerski obsłuży trasę łączącą Warszawę z Krakowem, kończąc wieloletni monopol polskiego przewoźnika.

Działalność czeskiego przewoźnika na trasie Kraków – Warszawa rozpocznie się od jednej pary pociągów dziennie. Przedsiębiorstwo planuje stopniowe zwiększanie częstotliwości kursów.

RegioJet walczył o dostęp do polskiego rynku przez ponad 5 lat, obsługując dotychczas jedynie połączenia międzynarodowe Praga – Przemyśl. Urząd Transportu Kolejowego (UTK) przez lata ograniczał dostęp prywatnych firm do torów, utrzymując faktyczną dominację narodowego przewoźnika.

Polityka płacowa przyciąga specjalistów

RegioJet rozpoczął rekrutację na kilkanaście stanowisk, planując zatrudnić w Polsce 500 osób. Przewoźnik szuka maszynistów, kierowników pociągów, konduktorów, dyspozytorów, kontrolerów jakości oraz personelu gastronomicznego.

Najwyższe zainteresowanie wzbudziły warunki finansowe dla maszynistów. Kandydaci z licencją i minimum półrocznym doświadczeniem otrzymają 13-14 tys. zł brutto miesięcznie. PKP Intercity oferuje do 10 tys. zł brutto z dodatkami. Kierownicy pociągów zarobią około 10,5 tys. zł brutto, konduktorzy ponad 7,5 tys. zł brutto.

Konkurencyjna oferta dla pasażerów

Pierwszy pociąg RegioJetu wyjedzie z Krakowa o 849, dotrze do Warszawy Wschodniej o 1221 przez Zawiercie i warszawskie stacje. Powrót zaplanowano na 1430. Przejazd potrwa dłużej niż ekspresami PKP Intercity, jednak czeski przewoźnik rzekomo stawia na niższe ceny i wyższy komfort.

RegioJet zapowiada 4 klasy podróży, komfortowe wagony, bezpłatną kawę i Wi-Fi – standard znany z Czech i Słowacji, gdzie firma skutecznie konkuruje z państwowymi liniami. Rywalizacja może zmusić PKP Intercity do poprawy oferty i większej elastyczności cenowej.

W przypadku sukcesu czeski przewoźnik rozważa ekspansję na trasy Warszawa – Gdańsk i Warszawa – Wrocław, kontynuując liberalizację polskiego rynku kolejowego.

Autor: Damian Malesza
Fot. RegioJet

Zobacz również:

RegioJet przewiózł prawie 9 mln podróżnych w 2024 r. Przewoźnik planuje ekspansję na polskim rynku
Czechy: Pesa RegioJet 655-3 wozi już podróżnych w rejonie Pragi
Idź do oryginalnego materiału