RegioJet już za kilka dni oficjalnie zadebiutuje na jednej z najważniejszych tras kolejowych w Polsce. Od 18 września na trasie Warszawa–Kraków zacznie kursować pierwszy skład czeskiego przewoźnika, a ceny biletów na połączenie zaczynają się już od 49 zł. Nowy gracz na rynku od razu zmusił PKP Intercity do obniżek, dzięki czemu zyskają pasażerowie. Rosnąca konkurencja na kolei może wreszcie na dobre zmienić polski rynek przewozów pasażerskich.
RegioJet debiutuje na trasie Warszawa–Kraków
Czas przejazdu czeskich składów między obecną a byłą stolicą Polski będzie wynosił 3 godziny i 20 minut, co stawia ofertę w bezpośredniej konkurencji z pociągami PKP Intercity. Początkowo na trasie Warszawa-Kraków RegioJet będzie obsługiwać tylko jedno połączenie dziennie w obie strony, ale już sama obecność nowego przewoźnika wywołała spore poruszenie.
RegioJet zdecydował się bowiem na dynamiczny model cenowy. Najtańsze bilety w klasie ekonomicznej kosztują 49 zł, a w najwyższej klasie ceny sięgają 79 zł. W dni robocze można liczyć na tańsze przejazdy, a w weekendy na wyższe stawki. Dzięki takiej strategii przewoźnik celuje zarówno w osoby dojeżdżające do pracy, jak i w turystów planujących weekendowe wypady.
Pociągi czeskiego przewoźnika wyróżniają się czterema klasami przejazdu. Najtańsza jest opcja Low Cost, dla osób mniej wymagających, ale szukających oszczędności. Wyższe klasy z wygodnymi, skórzanymi fotelami i darmowymi napojami, są droższe. Tabor został pozyskany od kolei austriackich i niemieckich, co pozwala łączyć atrakcyjne ceny z przyzwoitym standardem.
Promocje, promocje w @PKPIntercityPDP. Dziś duże obniżki na trasie Kraków – Warszawa.
Pendolino: 71 zł, zwykła cena: 169 zł
Express Intercity: 66 zł, zwykła cena: 149 zł
IC/TLK: 45 zł, zwykła cena: 69 zł
Więcej https://t.co/zzqudV8wdU@MI_GOV_PL@DariuszKlimczak… pic.twitter.com/M1P4Z8fAMD
— Maciej Dutkiewicz (@maciejmd81) September 15, 2025
PKP Intercity obniża ceny
Na wejście czeskiego operatora natychmiast zareagował polski monopolista PKP Intercity, który postanowił obniżyć ceny biletów na omawianej trasie. Obniżki dotyczą kursów jadących w podobnych godzinach co RegioJet. Dla przykładu bilet na skład IC kursujący pół godziny wcześniej będzie kosztował 45 zł zamiast 70 zł. Z kolei na szybkie Pendolino ceny spadły z 169 zł do 101 zł. Dzięki utracie monopolu pasażerowie zyskają realny wybór i mogą dopasować podróż do swojego budżetu.
Co więcej obecne połączenia RegioJet są dopiero początkiem. Czeski przewoźnik planuje rozszerzyć siatkę od grudnia, a w kwietniu przyszłego roku chce uruchomić stały rozkład obejmujący trasy z Warszawy do Krakowa, Poznania oraz Trójmiasta. W planach są także połączenia międzynarodowe, m.in. do Pragi i Wiednia.
Oprócz RegioJet do rywalizacji z polskim przewoźnikiem niedługo włączy się również także inny czeski przewoźnik – Leo Express. Od 1 marca przyszłego roku Leo uruchomi bezpośrednie połączenie na trasie Warszawa – Kraków – Praga, z dwoma kursami dziennie z Warszawy do Krakowa. Bilety są już dostępne w sprzedaży, a ceny promocyjne startują od 9 zł, choć liczba miejsc w tej cenie jest ograniczona. Mimo to presja cenowa rośnie, a rynek kolejowy w Polsce w końcu staje się coraz bardziej konkurencyjny.
Czeski RegioJet szuka pracowników w Polsce! Płacą więcej niż PKP Intercity