W Rembertowie rozpoczyna się budowa długo wyczekiwanego, bezkolizyjnego przejazdu pod linią kolejową nr 2. Nowoczesny tunel w ciągu ulicy Marsa i al. Generała Chruściela „Montera” połączy Stary i Nowy Rembertów, znacząco poprawiając bezpieczeństwo oraz płynność komunikacji w tej części stolicy.
Umowa na realizację inwestycji, którą przeprowadzi konsorcjum firm INTOP SA i INTOP Warszawa została podpisana we wtorek (29.07.2025 r.). Projekt jest wspólnym przedsięwzięciem Stołecznego Zarządu Rozbudowy Miasta (SZRM) oraz Polskich Linii Kolejowych S.A., a jego koszt wyniesie ponad 134 mln zł, finansowanych po połowie przez miasto i PLK. Kolej ubiega się o dofinansowanie unijne ze środków Funduszu Spójności w ramach programu FEnIKS.

Nowoczesne rozwiązania komunikacyjne
Tunel o długości 140 metrów zastąpi dotychczasowy przejazd kolejowy na linii Warszawa Zachodnia – Terespol, który powodował znaczne utrudnienia w ruchu drogowym. Dzięki inwestycji znikną korki oraz zwiększy się bezpieczeństwo zarówno kierowców, jak i ruchu kolejowego.
Tunel w ul. Marsa to kolejny krok w stronę poprawy bezpieczeństwa i komfortu mieszkańców stolicy. To przykład skutecznej współpracy miasta z Polskimi Liniami Kolejowymi – powiedział Tomasz Mencina, zastępca prezydenta m.st. Warszawy.
Dyrektor Regionu Centralnego CRI PLK S.A. Krzysztof Pietras podkreślił znaczenie inwestycji dla mieszkańców Rembertowa:
Tunel zapewni bezpieczne połączenie między dwiema częściami dzielnicy oraz poprawi płynność ruchu w całej aglomeracji warszawskiej.
Nowy układ drogowy i udogodnienia dla pieszych
Realizacja inwestycji potrwa 29 miesięcy. Oprócz samego tunelu przebudowany zostanie okoliczny układ drogowy. Tunel zacznie się za rondem na skrzyżowaniu ul. Marsa i Ilskiego, przebiegnie pod torami i ul. Cyrulików, a zakończy w al. gen. A. Chruściela „Montera”. W tunelu przewidziano przystanki autobusowe, co usprawni przesiadki między komunikacją miejską a koleją.
Powstaną także nowe drogi: ul. Pociskowa zostanie połączona z ul. Ilskiego, a ul. Bellony będzie przedłużona i przekształcona w jednokierunkową z pasem dla rowerów. Przewidziano także nowe rondo na skrzyżowaniu ul. Marsa i Cyrulików. Dla pieszych zaplanowano przejście podziemne z windami, które zapewni wygodne przejście w trakcie budowy.
Największa inwestycja w historii dzielnicy
Jak podkreśla burmistrz Rembertowa Maciej Iwanicki, to najważniejsze przedsięwzięcie infrastrukturalne w historii dzielnicy:
Tunel w ul. Marsa nie tylko połączy Stary i Nowy Rembertów, ale także przyczyni się do szybszego i bardziej komfortowego dojazdu do centrum Warszawy.
Budowa tunelu w ul. Marsa wpisuje się w szeroki program eliminowania kolizyjnych przejazdów kolejowych na linii nr 2. Jeszcze w tym roku zakończona zostanie budowa wiaduktu na ul. Chełmżyńskiej, a w sąsiedniej Wesołej trwa już budowa tunelu w ciągu ul. I Praskiego Pułku WP, którego otwarcie planowane jest na 2027 rok.
Fot. PLK SA
Zobacz również: