Rok 2024 był dla Galerii Leszno czasem intensywnego rozwoju i realizacji ambitnych projektów, które miały na celu zarówno wzbogacenie oferty, jak i wzmocnienie pozycji lidera na lokalnym rynku.
Miniony rok obfitował w zmiany, które znacząco wpłynęły na urozmaicenie oferty Galerii Leszno. Wiosną miało miejsce otwarcie największego w Polsce salonu marki OCHNIK, który w tej chwili oferuje elegancką odzież i dodatki w przestronnych, nowoczesnych wnętrzach. Latem klientów Galerii Leszno powitał salon Stradivarius w powiększonej do 400 m2 przestrzeni – zyskał on nowoczesną, odświeżoną aranżację spójną z wizją rozwoju Grupy Inditex, natomiast jesień przyniosła otwarcie zmodernizowanego konceptu sklepu H&M – przestrzeń handlowa została zaaranżowana w jeszcze bardziej przyjazny dla klientów sposób, co znacząco wpłynęło na wygodę zakupów. Dodatkowo odnowiona i powiększona do ok. 300 m2 została powierzchnia sklepu Snipes z odzieżą oraz obuwiem sportowym.
Strefa gastronomiczna z nowymi markami
Duże zmiany zaszły również w ofercie strefy gastronomicznej Galerii Leszno. Lokal KFC przeszedł gruntowny remont, wprowadzając nowoczesny design i usprawnioną obsługę klienta. Lodziarnia Grycan zachwyca nowym, estetycznym wystrojem wnętrza, tworząc atmosferę sprzyjającą towarzyskim i biznesowym spotkaniom. Istniejąca od wielu lat w Galerii Leszno restauracja Olivo całkowicie zmieniła swoją lokalizację oraz wygląd, jak również znacząco powiększyła zajmowaną powierzchnię. Dodatkowo do grona najemców restauracyjnych dołączył BERLIN DÖNER KEBAP. Powiększyła się również oferta biur podróży – na mapie centrum pojawił się Rainbow.
Każda z powyższych zmian jest częścią zaplanowanej strategii rozwoju Galerii Leszno, mającej na celu nieustanne dążenie do podnoszenia standardów i zapewnienia klientom najlepszych doświadczeń zakupowych.
Obok licznych modernizacji i nowych otwarć Galeria Leszno skupiła się na budowaniu długoterminowych relacji z kluczowymi najemcami. Prolongowana powierzchnia najmu w 2024 r. wyniosła ok. 4000 m2. Przedłużenie umów z takimi markami jak m.in. Reserved, Mohito, Cropp, House, YES, Sizeer jest wyrazem ich satysfakcji ze współpracy i zaufania do stale rosnącego potencjału Galerii Leszno.
Inwestycje w przyszłość: Park Leszno 2
Końcówka roku była szczególnie ekscytująca z uwagi na rozpoczęcie budowy Parku Leszno 2. Budynek został w pełni skomercjalizowany i znajdą się w nim takie sklepy jak: TK Maxx (na powierzchni około 1706 m2), Woolworth (około 915 m2), drogeria DM ( około 600 m2).
Nowy park handlowy będzie funkcjonalnie połączony z resztą aglomeracji i usytuowany zostanie naprzeciwko obiektu Castorama oraz jednego z głównych wejść do galerii. Powierzchnia całego kompleksu wzrośnie z obecnych 40 000 m2 do 43 200 m2. Dodatkowo uzyskane zostało pozwolenie na dobudowanie do głównej bryły Galerii Leszno dwupoziomowej powierzchni handlowej o łącznej wielkości około 3000 m². Dzięki planowanym inwestycjom, kompleks handlowy w Lesznie będzie mógł zaoferować jeszcze bardziej atrakcyjną i zróżnicowaną ofertę dla klientów, co przyczyni się do dalszego wzrostu jego popularności i konkurencyjności na rynku.
Zaangażowanie w społeczność i ekologię
Rok 2024 to także czas działań na rzecz lokalnej społeczności oraz ochrony środowiska. W ramach inicjatywy „1000 drzew dla Leszna” i współpracy z lokalnymi władzami pracownicy administracji Galerii Leszno zasadzili drzewa w bezpośrednim sąsiedztwie centrum wspierając w ten sposób rozwój zielonych przestrzeni w mieście. W Galerii Leszno zorganizowane zostały dla klientów liczne akcje o charakterze proekologicznym.
Nie zabrakło również wsparcia dla ważnych wydarzeń i inicjatyw miejskich. Galeria Leszno została głównym partnerem LUFA Festiwal – wydarzenia, które na stałe zagościło w kalendarzu największych imprez kulturalnych w regionie.
Plany na przyszłość
Rok 2025 zapowiada się równie intensywnie. Głównym celem będzie finalizacja budowy Parku Leszno 2, który znacząco odmieni i wzbogaci ofertę centrum. Galeria Leszno kontynuować będzie współpracę z lokalnymi organizacjami ze szczególnym zaangażowaniem w projekty społeczne oraz ekologiczne, aby pozostał miejscem, które nie tylko odpowiada na potrzeby klientów, ale również inspiruje i integruje lokalną społeczność.