Ryanair rozpoczyna loty w Maroku. To pierwszy zagraniczny przewoźnik na tym rynku

7 miesięcy temu

Irlandzki przewoźnik Ryanair rozpoczął loty krajowe w Maroku, stając się jedynym zagranicznym przewoźnikiem obsługującym tamtejszy rynek krajowy. Przewoźnik wprowadził również kilka nowych tras z Europy do Maroka a ramach letniego rozkładu lotów.

Ryanair uruchamia loty w Maroku

W zeszłym roku irlandzkie linie lotnicze złożyły oficjalny wniosek do marokańskiego premiera w celu uzyskania zgody na prowadzenie lotów krajowych i dalsze zwiększenie swojej obecności w północnoafrykańskim kraju. Wniosek został zatwierdzony w ciągu kilku tygodni, a Ryanair już rozpoczął loty w Maroku i ogłosił, iż latem uruchomi 11 nowych tras krajowych.

Pierwsze loty między marokańskimi lotniskami odbyły się już pod koniec marca. Według Flightradar24, inauguracyjny lot odbył się z lotniska Marrakesz Menara (RAK) na lotnisko Oudja Angads (OUD). Samolot FR6741 wystartował z Marrakeszu o godzinie 05:27 i wylądował w Oudji o 06:26 czasu lokalnego. Wykonał go samolot Boeing 737-800, o rejestracji EI-DHG. Linia lotnicza od tego czasu latała także z i do kilku innych lotnisk, w tym Fezu (FEZ), Agadiru (AGA), Tangeru (TNG), Tetouan (TTU) i Errachidii (ERH), i jest jedynym przewoźnikiem na niektórych trasach.

Według danych z firmy analitycznej lotnictwa Cirium, Ryanair zaplanował do 54 lotów krajowych tygodniowo przez cały sezon letni. Linia będzie miała 14 samolotów w Maroku, w tym siedem w Marrakeszu, trzy w Fezie, dwa w Agadirze i dwa w Tangierze. Ryanair dołącza do dwóch marokańskich przewoźników na rynku krajowym, przewoźnika Royal Air Maroc oraz taniego przewoźnika Air Arabia Maroc.

Flightradar24.com

Nowe międzynarodowe połączenia do Maroka

W grudniu ubiegłego roku irlandzki przewoźnik ogłosił również uruchomienie 24 nowych tras z Europy do Maroka. Wśród połączeń są loty Birmingham-Agadir, Mediolan-Marrakesz, Porto-Tanger, oraz Saragossa-Fez. Dzięki nowym trasom Ryanair planuje w tym roku przewieźć ponad 5 milionów pasażerów do, z i wewnątrz Maroka. Rozbudowany rozkład lotów międzynarodowych linii lotniczych wzmocni połączenie między Marokiem a głównymi rynkami turystycznymi, takimi jak Niemcy, Wielka Brytania, kraje skandynawskie i kraje Europy Wschodniej, przed Mistrzostwami Świata FIFA 2030.

W ubiegłym roku marokańskie lotniska przyjęły łącznie 27,1 miliona pasażerów, co stanowiło rekordowy wzrost o 32% w porównaniu z poprzednim rokiem. Było to głównie spowodowane wzrostem ruchu międzynarodowego, ponieważ kraj przyjął 24,4 miliona pasażerów międzynarodowych. Pomimo wzrostu o 28% dla głównego węzła kraju – Portu Lotniczego Mohammed V w Casablance (CMN), do końca roku nie wrócił on do poziomów sprzed pandemii.

Według najnowszych danych z Marokańskiego Urzędu Lotnictwa (ONDA), Królestwo przyjęło 2,2 miliona pasażerów w lutym tego roku, co stanowi wzrost o 19% w porównaniu z lutym ubiegłego roku. Ruch międzynarodowy przez cały czas wzrastał, stanowiąc 91% ogólnego ruchu. Casablanca pozostała najbardziej ruchliwym lotniskiem, obsługując ponad 30% wszystkiego ruchu. Następne są Marrakesz, Agadir, Tanger i Fez. Tymczasem ruch krajowy wzrósł o 3% w porównaniu z lutym 2019 roku.

Boeing notuje wielomiliardowe straty! Agencja lotnictwa jest bezwzględna!

Znajdziesz nas w Google News

Idź do oryginalnego materiału