Listopad nie przyniósł przełomu na rynku nowych ciągników rolniczych. Zarejestrowano 639 sztuk, czyli wyraźnie poniżej 12-miesięcznej średniej (876 szt.). To wynik zbliżony do dwóch poprzednich miesięcy, co potwierdza jesienne spowolnienie. W relacji rok do roku listopad wypada słabiej – o 15,81%, czyli o 120 maszyn mniej niż w 2024 r.
Rynek ciągników hamuje! Kto stracił, a kto wygrał 2025?Mimo słabego końca sezonu, całoroczna statystyka robi wrażenie. W okresie grudzień 2024 – listopad 2025 zarejestrowano 10 512 nowych ciągników, czyli aż o 20,51% więcej niż rok wcześniej. To dowód, iż popyt wciąż jest silny, a rolnicy inwestują mimo trudnych warunków pogodowych i presji kosztowej.
New Holland znów liderem, ale z wyhamowaniem
New Holland w listopadzie utrzymał pozycję numer 1 — zarejestrowano 84 sztuki. Mimo to to wynik aż o 35 maszyn niższy niż w październiku (spadek 29,4%). W skali roku marka notuje jednak wyraźną poprawę: 15,3% udziału i 1430 zarejestrowanych ciągników – o 3,0 pp więcej niż rok wcześniej.
Deutz-Fahr rośnie i wskakuje na drugie miejsce
Listopad okazał się dobrym miesiącem dla Deutz-Fahr. Zarejestrowano 77 ciągników, czyli prawie 15% więcej niż miesiąc wcześniej. W 2025 roku marka utrzymuje udział na poziomie 9,1% (847 sztuk), lekko poprawiając wynik z 2024 r.
Kubota traci tempo
Kubota zajmuje trzecie miejsce, ale zanotowała zdecydowany spadek. W listopadzie zarejestrowano 62 ciągniki, czyli aż o 37 mniej niż w październiku (spadek 37,3%). Udział roczny 10,1% to wynik słabszy o 2,4 pp w stosunku do poprzedniego roku.
CASE IH stabilnie, John Deere zaskakująco w dół
CASE IH trzyma czwartą pozycję z wynikiem 44 sztuk, niemal identycznym jak miesiąc wcześniej. Udział tej marki w 2025 r. to 7,3% (681 sztuk).
Największy spadek notujemy jednak u John Deere — tylko 44 zarejestrowane ciągniki, podczas gdy w październiku było ich aż 165. To ponad 73% mniej. Udział w rynku rok do roku również się pogorszył – 12,9%, czyli o 1,4 pp w dół. Łącznie marka sprzedała w 2025 r. 1204 sztuki.
Średnia moc ciągników: krajobraz dwóch prędkości
Dane dotyczące średniej mocy pokazują duże różnice regionalne:
- Zachodniopomorskie – 175,5 KM (najwyżej w kraju)
- Warmińsko-Mazurskie – 161,4 KM
- Opolskie i Kujawsko-Pomorskie – 168,7 KM
- Polska średnia – 133,8 KM
- Małopolskie – 86,9 KM (najniżej)
Co ciekawe, średnia moc nowo rejestrowanych maszyn w Polsce spadła względem ubiegłego roku (140,7 KM), co może świadczyć o rosnącym popycie na tańsze, lżejsze modele lub większej aktywności małych gospodarstw.
Liderzy wojewódzcy: Mazowsze nie do zatrzymania
Najwięcej nowych ciągników rejestrowano tradycyjnie w trzech regionach:
- Mazowieckie – 1697 szt. (+35,5% r/r)
- Wielkopolskie – 1088 szt. (+32,36%)
- Lubelskie – 901 szt. (+50,9%)
Wszystkie trzy województwa odnotowały dwucyfrowe wzrosty, co pokazuje, iż inwestycje w sprzęt są tam wyjątkowo intensywne.
Wnioski: listopad słabszy, ale rynek wciąż ma się świetnie
Choć końcówka roku przyniosła wyraźne wyhamowanie, rynek nowych ciągników pozostaje w solidnej kondycji. Ponad 10 tys. rejestracji w ciągu 12 miesięcy i dynamiczne wzrosty w wielu regionach dowodzą, iż rolnicy przez cały czas inwestują — nie tylko w nowoczesność, ale i w większą efektywność gospodarstw.
Najbliższe miesiące pokażą, czy spadkowa passa listopada to chwilowa korekta, czy początek większej zmiany na rynku maszyn. Na razie jednak 2025 rok kończy się z wyraźnym „plusem”. jeżeli chcesz — przygotuję też wersję z nagłówkami H2.

1 godzina temu











![To dla OzN w 2026: oficjalna decyzja MRPiPS oraz Pełnomocnika OzN [Roczny Plan Działania na 2026 dla OzN]](https://g.infor.pl/p/_files/38479000/niepelnosprawnosc-orzeczenie-38478581.jpg)
