Językoznawcy nie mieli wątpliwości. Aplikacja mobilna Santander Bank Polska to rozwiązanie, które wyróżnia się zrozumiałą i uporządkowaną komunikacją z klientem.
Prosta polszczyzna
Aż 270 najpopularniejszych ekranów w aplikacji Santander mobile przeanalizowali badacze z Pracowni Prostej Polszczyzny Uniwersytetu Wrocławskiego. Na tej podstawie stwierdzono, iż język stosowany w narzędziu jest zrozumiały, uprzejmy, uporządkowany i zapewnia relacyjną komunikację. Dzięki temu proces realizacji swoich celów przez klientów banku jest ułatwiony.
„Język i styl aplikacji Santander mobile wpisuje się w modelowy kształt dobrej, korzystnej, przejrzystej komunikacji i tworzy wzorzec, który wart jest naśladowania, a przede wszystkim – używania” – ocenia dr Marta Śleziak, która badała aplikację banku.
Badaczka doceniła także wysoką kulturę słowa stosowaną w aplikacji. Wynikiem oceny jest przyznanie Santander mobile certyfikatu prostej polszczyzny.
Konsekwentne działania
Santander Bank Polska podkreśla, iż stosowanie prostego języka jest jednym z elementów strategii banku. I to nie tylko w obszarze mobilnej aplikacji. Potwierdza to fakt, iż już w ubiegłym roku instytucja otrzymała podobny certyfikat za umowę ramową dla klientów korporacyjnych.
Bank ma świadomość, iż stosowanie prostego i zrozumiałego dla wszystkich języka jest kluczem w relacji z klientami. Dzięki temu usługi Santander Bank Polska są bardziej przystępne, co przekłada się na zwiększenie satysfakcji klientów instytucji.
Źródło grafiki: Santander Bank Polska