Sieć R-GOL inwestuje w sportbm i wkracza na rynek technologii sportowych

4 miesięcy temu

R-GOL, multibrandowy dystrybutor sprzętu piłkarskiego, wspierany przez Innova Capital, sfinalizował transakcję nabycia większościowego pakietu udziałów w sportbm, polskiego producenta systemu do zarządzania klubami i akademiami sportowymi. Przejęcie to otwiera przed R-GOL nowe możliwości ekspansji na gwałtownie rozwijającym się rynku technologii sportowych oraz szanse urozmaicenia modelu biznesowego m.in. o regularne przychody z subskrypcji.

sportbm od 8 lat oferuje na polskim rynku intuicyjne narzędzia do kompleksowego zarządzania akademiami oraz klubami dla 30 dyscyplin sportowych. Firma specjalizuje się w tworzeniu systemów informatycznych dla federacji sportowych oraz rozwija własną platformę SaaS dla podmiotów szkolących dzieci i młodzież. Jako zaufany partner technologiczny organizacji sportowych, sportbm rozwija swoje produkty dzięki własnemu zespołowi programistów, zapewniając użytkownikom platformy najwyższą jakość usług i bieżące wsparcie. Nieustannie dążąc do rozwoju funkcji dostępnych w oferowanym systemie, firma już teraz dostarcza klientom narzędzia do zarządzania i automatyzacji większości procesów, w tym administrowania gromadzonymi danymi, organizacji zajęć, prowadzenia wielokanałowej komunikacji, rozliczeń czy planowania procesu szkoleniowego.

Na drodze globalnej ekspansji

Dążąc do globalnej ekspansji, R-GOL zamierza wprowadzić platformę sportbm na wszystkie rynki, na których działa, a także do krajów, w których obecny jest niedawno przejęty przez firmę Unisport – jeden z czołowych internetowych sprzedawców sprzętu piłkarskiego w Europie Zachodniej. Firmy planują wspólnie stworzyć centrum innowacji, które będzie wspierać rozwój cyfrowych produktów dla ekosystemu piłkarskiego, co pozwoli na jeszcze szerszą digitalizację działalności klubów i akademii w regionie. Łącząc siły, spółki będą w stanie kompleksowo adresować potrzeby zawodników – oprócz produktów piłkarskich dystrybuowanych przez R-GOL, platforma sportbm zapewnia m.in. możliwość publikacji wizytówki www, obiegu dokumentów czy zawarcia ubezpieczeń. Docelowo – we współpracy z zewnętrznymi partnerami – firmy planują rozszerzenie portfolio usług, w tym o te z zakresu opieki medycznej, treningu mentalnego, a także o dietetykę i suplementację. W przyszłości, R-GOL rozważa dalszą konsolidację dostawców systemu dla klubów w Europie, co pozwoli spółce umocnić pozycję na rynku technologii sportowych i budować unikalną propozycję wartości dla całego ekosystemu piłkarskiego.

– Platformę sportbm stworzyliśmy jako odpowiedź na stosunkowo niski poziom digitalizacji w obszarze szeroko rozumianego sportu. R-GOL od lat jest naszym partnerem i zawsze z dużym uznaniem śledziliśmy odwagę, z jaką rozwijają swój biznes. Połączenie sił i stworzenie wspólnego ekosystemu dla zawodników i klubów sportowych nie tylko jest dla nas kolejnym krokiem w rozwoju i oznacza nowe kierunki oraz możliwości ekspansji, ale stanowi także początek czegoś zupełnie wyjątkowego na europejskim rynku. Cieszymy się, iż dołączamy do drużyny R-GOL i będziemy wspólnie rozwijać tak unikalny model biznesowy – mówi Wojciech Murawski, współzałożyciel sportbm i Członek Zarządu Autopay.

Łukasz Cyran, dyrektor zarządzający w Innova Capital dodał: „Ostatni rok pokazał nam, iż R-GOL to zespół, który łączy pasję do piłki nożnej z dużymi ambicjami i profesjonalizmem biznesowym, czego najlepszym dowodem jest drugie już w tym roku przejęcie. Połączenie sił z sportbm umożliwi rozszerzenie działalności Grupy o atrakcyjny obszar systemu SaaS dla klubów i otworzy dodatkowy kanał dotarcia do kluczowych uczestników ekosystemu piłkarskiego – zawodników, rodziców czy trenerów. Z niecierpliwością czekamy na efekty tej obiecującej współpracy”.

R-GOL, mający przeszło 20 lat doświadczenia na rynku, w tej chwili działa w 14 krajach Europy Środkowo-Wschodniej, będąc liderem wśród wyspecjalizowanych dystrybutorów produktów piłkarskich. W czerwcu br. spółka przejęła Unisport, wiodącego internetowego sprzedawcę sprzętu piłkarskiego w Europie Zachodniej, co znacząco zwiększyło jej zasięg i możliwości wzrostu. Dzięki akwizycjom i innowacyjnym strategiom cyfrowym, R-GOL dąży do stworzenia kompleksowego ekosystemu dla entuzjastów piłki nożnej, zawodników i klubów, umacniając swoją pozycję na rynku europejskim. Ambicją firmy jest stanie się wiodącym specjalistą w dziedzinie tej dyscypliny sportowej na świecie.

Idź do oryginalnego materiału