Siemens Mobility i Ruhrbahn digitalizują największy w Europie system nastawnic dla lekkiej kolei miejskiej

2 tygodni temu
  • Umowa z Ruhrbahn GmbH na odnowienie technologii sterowania i bezpieczeństwa do 2031 r.
  • Nastawnice przekaźnikowe w Essen i Mülheim an der Ruhr w Niemczech zostaną zastąpione nastawnicami elektronicznymi.
  • Łączna wartość inwestycji to około 180 mln euro

Siemens Mobility i Ruhrbahn GmbH do 2031 r. zdigitalizują technologię sterowania i bezpieczeństwa pochodzącą z lat 70. w Essen i Mülheim. Umowa, obejmuje cyfryzację największego w Europie systemu nastawnic lekkiej kolei na stacji Essen Central. Modernizacja sprawi, iż system nastawnic będzie bardziej niezawodny i energooszczędny. Zakończenie prac planowane na 2031 r.

Po dziesięcioleciach zużycia i tymczasowej renowacji technologii przekaźnikowej podejmujemy się całkowitego odnowienia i cyfryzacji technologii sterowania pociągiem i bezpieczeństwa dla transportu tramwajowego i lekkiej kolei w Essen i Mülheim. Naszym celem jest zwiększenie wydajności i niezawodności istniejącej sieci. Po zakończeniu projektu odnowy będzie mniej zakłóceń i przestojów, dzięki czemu korzystanie z transportu publicznego będzie jeszcze bardziej atrakcyjne dla naszych pasażerów – wyjaśnia Michael Feller, dyrektor generalny Ruhrbahn.

Osiągnięcie celu neutralnej dla klimatu mobilności będzie wymagało znacznego zwiększenia przepustowości pasażerów w publicznym transporcie kolejowym. Inteligentne miasta stawiają czoła temu wyzwaniu i rozwiązują je dzięki nowoczesnych technologii. Cieszymy się, iż Ruhrbahn przekształca swój system kolejowy tak, aby nadawał się na przyszłość i iż zostaliśmy wybrani do realizacji tego projektu z najnowocześniejszą technologią sterowania i bezpieczeństwa do 2031 roku. Cyfryzacja systemu nastawnic lekkiej kolei w Essen oznacza wielki skok technologiczny w zakresie operacji kolejowych. Po jej zakończeniu pasażerowie skorzystają z bardziej niezawodnego i punktualnego systemu kolejowego – dodał Guido Rumpel, dyrektor ds. infrastruktury kolejowej w Niemczech w Siemens Mobility.

Modernizacja zostanie przeprowadzona w pięciu fazach projektu do 2031 roku. W trakcie trwania projektu usługi pasażerskie będą ograniczone tylko na krótkie okresy w poszczególnych sekcjach systemu. Technologia nastawnic przekaźnikowych zostanie całkowicie wymieniona, a technologia sterowania i bezpieczeństwa systemu zostanie przekształcona w sterowanie cyfrowe, dzięki czemu infrastruktura będzie znacznie bardziej wydajna. Elektroniczne rozwiązanie Trackguard firmy Siemens Mobility jest w tej chwili zainstalowane w pięciu lokalizacjach.

W ramach projektu Siemens Mobility odnowi około 28-kilometrowy odcinek sterowania pociągiem z 39 stacjami. System sygnalizacji zostanie wyposażony w diody LED, system wykrywania wolnych torów zostanie zmodernizowany dzięki systemu liczenia osi, a wszystkie bariery magnetyczne, które uniemożliwiają pociągom przejechanie sygnału zatrzymania, zostaną wymienione.

Źródło: Siemens Mobility

Idź do oryginalnego materiału