Škoda Group podpisała nowe umowy serwisowe i naprawcze dla krajowych oraz zagranicznych przewoźników. Wszystkie projekty zostaną zrealizowane w ośrodku w Martinovie w Ostrawie – jednym z najważniejszych centrów serwisowych taboru kolejowego w Europie Środkowej. Łączna wartość kontraktów przekracza 47,4 mln euro.
Ośrodek Škoda Group w Martinovie od lat jest jednym z kluczowych centrów serwisowych w Europie Środkowej. Nowe umowy potwierdzają, iż klienci cenią nasze doświadczenie, wiedzę techniczną i zdolność do terminowej realizacji usług najwyższej jakości – podkreślił Martin Bednarz, dyrektor wykonawczy Škoda Vagonka i Škoda Ekova w Škoda Group.
Zakres podpisanych kontraktów
- Liberec i Jablonec nad Nysą – generalne naprawy pięciu tramwajów typu T3 (1× T3R.PLF, 2× T3R.PV oraz 2× T3SUCS bez wózków). Umowa, warta 1,29 mln euro, przewiduje odnowienie nadwozi, kabin motorniczych, wnętrz i instalacji elektrycznych. Żywotność tramwajów zostanie przedłużona o kolejne 10 lat.
- Ostrava – przeglądy pośrednie tramwajów Škoda 39T, w ramach umowy ramowej na lata 2025–2029. Wartość kontraktu może przekroczyć 4,02 mln euro.
- Bratysława – kompleksowe naprawy główne 60 tramwajów typu 29T i 30T, obejmujące m.in. nadwozia, układy trakcyjne i wózki. Szacowana wartość kontraktu to ok. 30,4 mln euro.
- Praga – okresowe przeglądy wyższego poziomu tramwajów Škoda 14T dla praskiego przewoźnika. Usługi obejmą m.in. remonty mechaniczne, prace lakiernicze oraz serwis instalacji elektrycznych. Umowa ramowa obowiązuje w latach 2025–2029 i może osiągnąć wartość 11,8 mln euro.
Doświadczenie i inne projekty
Nowe kontrakty to kolejny dowód na silną pozycję Škoda Group w dziedzinie serwisu i modernizacji taboru. W ostatnich latach firma zrealizowała m.in. generalne naprawy pociągów piętrowych NIM Express dla DB Regio, modernizację pojazdów MVTV2 dla czeskiej Administracji Kolejowej oraz unowocześnienie 79 tramwajów M31 dla Göteborga.
Dzięki inwestycjom w centra serwisowe, m.in. w Ostrawie i Šumperku, Škoda Group podkreśla, iż jest partnerem zdolnym obsłużyć pełen cykl życia pojazdu szynowego – od produkcji, przez modernizację, aż po wieloletnie utrzymanie.
Fot. Škoda Group
Zobacz również: