Sprzedaż netto sieci Action wzrosła po III kwartałach bieżącego roku do 9,6 miliardów euro (+20,9 proc.) w porównaniu z analogicznym okresem 2023 roku. Sprzedaż porównywalna, określana wskaźnikiem like-for-like (z wyłączeniem nowych sklepów), wzrosła o 9,8 proc..
Do tej pory, w 2024 roku, Action otworzyło 189 nowych sklepów, zwiększając ich całkowitą liczbę w 12 krajach europejskich do 2 755. Firma planuje otwarcie jeszcze około 350 obiektów w tym roku, a więc o 20 więcej niż wcześniej szacowano.
– Dobre wyniki Action utrzymują się również w ostatnim kwartale. Po obniżeniu 4 000 cen nasz rozwój jest napędzany wzrostem liczby klientów. W pozostałej części 2024 r. planujemy otworzyć znaczną liczbę nowych sklepów, w tym dwa tygodnie z ponad dwudziestoma otwarciami nowych sklepów w jednym tygodniu. Jestem dumny z ogromnego zaangażowania naszych współpracowników, które pozwala nam każdego dnia osiągać lepsze wyniki – komentuje Hajir Hajji, CEO Action.
Szybki rozwój w Europie Południowej
Niedawno Action po raz pierwszy otrzymało nagrodę konsumencką Insegna dell Anno’ we Włoszech. Tego rodzaju wyróżnienie jest dowodem na pozytywne przyjęcie dyskontu przez włoskich klientów. 28 września sieć otworzyła setny sklep w Nola (Neapol), świętując 2000 zatrudnionych pracowników we Włoszech. 18 października w Hiszpanii firma otworzyła pięćdziesiąty sklep w Santiago de Compostela. Z kolei 12 października w Guarda w Portugalii siódmy sklep od wejścia na ten rynek w lutym br. Włochy i Hiszpania są jednymi z najszybciej rozwijających się rynków Action.
Rozwój Action w zgodzie ze środowiskiem
Action otworzyło swoje pierwsze Centrum Dystrybucyjne w Illescas, niedaleko Madrytu, aby obsługiwać swoje sklepy w Hiszpanii i Portugalii. Nowe DC zostało zbudowane zgodnie z najwyższymi standardami zrównoważonego budownictwa, otrzymując certyfikat „Outstanding” – najwyższą ocenę BREEAM. Należy również dodać, iż jest to pierwsze Centrum Dystrybucyjne sieci Action, w którym do ogrzewania nie używa się gazu.
W ciągu najbliższych dwóch lat Action zamierza wybudować ponad pięć nowych centrów dystrybucyjnych w całej Europie. Tutaj także marka zastosuje te same standardy zrównoważonego budownictwa jak w Illescas, stanowiącym wzorzec dla przyszłych projektów DC Action.