Cztery pary pociągów Baltic Express - trzy dzienne i jeden nocny - mają zacząć kursować wraz z wejściem w życie rozkładu jazdy na sezon 2024/2025, co zadzieje się w połowie grudnia tego roku. Składy kategorii InterCity będą ruszać z Pragi o godzinie 7, 11, 15 i 19, natomiast z Gdyni mają wyjeżdżać około godziny 24, 4 nad ranem, 8 oraz 12. W trakcie będą zatrzymywać się między innymi w Bydgoszczy, Poznaniu, Wrocławiu, Gnieźnie, Lesznie i Kłodzku.
REKLAMA
Zobacz wideo Cyrk w Berlinie! Przyjechał pociąg Polaków i się zaczęło...
Pociąg do pragi - Baktic Express. Za bilet trzeba zapłacić kilkaset złotych
Pociągi kursujące między Pragą a Gdańskiem będą jeździć codziennie, a całą trasę mają pokonywać w około dziewięć godzin. Pierwszy ze składów ruszy w podróż już 15 grudnia 2024 roku.
Od 15 grudnia PKP Intercity uruchomi 4 nowe połączenia Gdynia-Praga (Baltic Express)
- przekazał na platformie X Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity. Choć do tego czasu zostało jeszcze około półtora miesiąca, bilety już trafiły do sprzedaży - są dostępne od 30 października tego roku. Można je dostać w kasach biletowych, internetowym systemie sprzedaży e-IC 2.0, a także w aplikacji mobilnej PKP Intercity. Podstawowa cena za przejazd z Gdyni do Pragi wynosi 78 euro, czyli około 340 złotych. Osoby wsiadające do pociągu Baltic Express w Poznaniu za tę podróż zapłacą 65 euro, blisko 283 złote, natomiast turyści z Wrocławia 51 euro - ponad 217 złotych. Przewoźnik przygotował jednak pewną promocję.
Nowy rozkład PKP nadciąga. Bilety na podróż Baltic Express już są
Tańsze bilety będzie można zakupić w ramach specjalnej oferty Super Promo International. W tym przypadku cena za podróż z Gdyni do Pragi wyniesie 29,90 euro - około 130 złotych. Bilet z Bydgoszczy lub Poznania będzie kosztował 24,90 euro - nieco ponad 108 złotych - zaś z Wrocławia lub Kłodzka zaledwie 14,90 euro, co daje niecałe 65 złotych. Warto dodać, iż najszybsza podróż z Poznania do Czech będzie trwała około 5 godzin i 40 minut, a z Wrocławia około 4 godzin.
Składy Baltic Express mają być wyposażone w nowoczesny tabor. Na trasie Gdynia-Wrocław pociągi będą ciągnięte przez nowe lokomotywy EU160, natomiast odcinek Wrocław-Praga obsłużą wielosystemowe lokomotywy Vectron. W części międzynarodowej pasażerowie będą podróżować trzema wagonami drugiej klasy České Dráhy oraz jednym wagonem pierwszej klasy PKP Intercity. Istotne jest również to, iż uruchomienie Baltic Express wpisuje się w strategię rozwoju połączeń międzynarodowych.
Dziękujemy, iż przeczytałaś/eś nasz artykuł.Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.