eBilet sprzedał 3,7 mln biletów, co oznacza wzrost o blisko 5% r/r, podała spółka. Wzrost cen biletów zwolnił do 4% w ub.r. z 10% w 2023 r.
„Polski rynek eventowy nie zwalnia tempa – w 2024 roku liczba wydarzeń wzrosła o blisko 1/3, a eBilet połączył fanów z niezapomnianymi emocjami, sprzedając 3,7 mln biletów. Sprzedaż przez cały czas rośnie w solidnym tempie, osiągając wynik bliski 5% r/r. To imponujące, biorąc pod uwagę porównanie do roku startów tras stadionowych Dawida Podsiadło i Taylor Swift. Jednocześnie wyhamowanie wzrostu cen biletów z 10% w 2023 do 4% mogło pozytywnie wpłynąć na zaangażowanie klientów – jeden z nich dokonał aż 97 transakcji w ciągu 12 miesięcy” – podkreśla Bartek Troński, wiceprezes eBilet.
W 2024 roku wydarzenia muzyczne zdominowały rynek, przyciągając najwięcej uczestników spośród wszystkich kategorii i 5% więcej niż w 2023, podano w materiale.
„Polska staje się atrakcyjnym rynkiem dla zagranicznych artystów, którzy w tym roku trzykrotnie częściej przyjeżdżali do nas na własne koncerty. Sport, zawsze cieszący się stałą popularnością, uplasował się na drugim miejscu” – czytamy w komunikacie.
Zainteresowanie kategorią Rodzina wzrosło niemal trzykrotnie w 2024 r. Cztery razy więcej osób w porównaniu do poprzedniego roku postawiło na Zwiedzanie i odkrywanie wyjątkowych miejsc i atrakcji, wymieniono w materiale.
„Teatry przyciągają swoją coraz szerszą ofertą (+6% wydarzeń), zwłaszcza w mniejszych miastach. Coraz więcej z nas docenia również wydarzenia z kategorii Klasyka – niemal o jedną trzecią więcej biletów trafiło w ręce miłośników kultury wysokiej – to za sprawą sprzedaży takich wydarzeń, jak Konkurs Chopinowski czy nowego projektu artystycznego Jakuba Józefa Orlińskiego i Aleksandra Dębicza” – czytamy dalej.
Prezes wskazał, iż festiwale (+32%) odbudowują pozycję po trudnym budżetowo 2023 roku. Za nimi utrzymuje się POP. Rock (+42%), a także heavy metal (+107%).
eBilet Polska to największa i jedna z najszybciej rozwijających się spółek internetowej sprzedaży biletów w Polsce. Firma współpracuje z krajowymi i międzynarodowymi organizatorami imprez, świadcząc usługi sprzedaży indywidualnej, korporacyjnej, promocji i obsługi imprez.
Źródło: ISBnews