Sprzedaż DB Schenker nie zablokowała inwestycji. Niemiecki gigant rozwija się w Polsce

1 miesiąc temu

Chociaż głównym tematem w branży jest sama sprzedaż DB Schenker, transakcja nie zablokowała inwestycji firmy. Globalny gigant logistyczny podpisał bowiem umowę najmu na ponad 17 000 mkw. powierzchni w centrum magazynowym Hillwood Rawicz. To strategiczny krok, za pomocą którego firma będzie mogła obsługiwać klienta specjalizującego się w produkcji wysokiej jakości wyrobów optycznych oraz akcesoriów sportowych.

Sprzedaż DB Schenker swoją drogą. Firma wciąż inwestuje i się rozwija

Sprzedaż DB Schenker budzi wiele emocji. Nic dziwnego, jest to bowiem jedno z czołowych przedsiębiorstw logistycznych na świecie, zatrudniające około 72 700 osób w ponad 130 krajach. W swojej ofercie firma posiada szeroki wachlarz usług, w tym transport lądowy, lotniczy, oceaniczny oraz kompleksową obsługę łańcucha dostaw.

W Polsce DB Schenker posiada dobrze rozwiniętą sieć, obejmującą 18 terminali przeładunkowych, 15 magazynów logistycznych oraz centralną agencję celną. Firma nie spoczywa jednak na laurach, bowiem gigant został nowym najemcą w centrum magazynowym niedaleko Rawicza.

Wynajęty obiekt Hillwood Rawicz to centrum logistyczne klasy A, oferujące nowoczesne powierzchnie magazynowe. W tym obiekcie DB Schenker wynajął ponad 17 000 mkw. powierzchni magazynowej oraz 330 mkw. przeznaczonych na biura. To miejsce, gdzie globalna firma logistyczna uruchomi swoją 16. lokalizację magazynową w Polsce, co pozwoli jej na jeszcze lepszą obsługę klientów z sektora optyki i sportu.

Logistyka kontraktowa to bardzo istotny i intensywnie rozwijający się obszar biznesowy w DB Schenker. Magazyn w Rawiczu to nasza kolejna lokalizacja na przestrzeni ostatnich kilku lat. Powierzchnia zaprojektowana została na potrzeby obsługi logistycznej producenta wyrobów optycznych, a składowany tu asortyment będzie liczył ponad 30 tys. rodzajów artykułów, tzw. SKU. Stąd będą one wysyłane do odbiorców na całym świecie. Standard, infrastruktura i lokalizacja magazynu miała zatem niebagatelne znacznie przy decyzji o podjęciu współpracy z deweloperem, Hillwood spełnił wszystkie nasze oczekiwania w tym zakresie – mówi Dariusz Doroś, Dyrektor Logistyki Kontraktowej w klastrze North East Europe, DB Schenker.

Strategiczna lokalizacja dla międzynarodowych operacji

Hillwood Rawicz to wyjątkowo atrakcyjna lokalizacja dla firm poszukujących nowoczesnych powierzchni magazynowych z doskonałymi połączeniami zarówno krajowymi, jak i międzynarodowymi. Położony w Korzeńsku, na pograniczu województwa wielkopolskiego i dolnośląskiego, park logistyczny znajduje się bezpośrednio przy drodze ekspresowej S5, łączącej Poznań z Wrocławiem. Dzięki temu, najemcy mają szybki dostęp do kluczowych rynków Europy Zachodniej, jak i do największych miast Polski.

Cieszę się, iż firma DB Schenker zdecydowała się na wybór centrum magazynowego Hillwood Rawicz. Kluczowymi atutami tego projektu są jego doskonała lokalizacja oraz obecność wykwalifikowanej kadry pracowniczej, co znacząco wspiera realizację celów biznesowych naszych klientów. Łatwy dostęp do rynków Europy Zachodniej a także wszystkich większych miast Polski to zdecydowanie jeden z najbardziej docenianych przez Najemców aspekt tej lokalizacji – mówi Jan Bielski, Leasing Manager w Hillwood Polska.

Obiekt zdobył certyfikat BREEAM na poziomie Excellent, co potwierdza jego wysoki standard ekologiczny i nowoczesną infrastrukturę. Całkowita powierzchnia parku wynosi blisko 147 000 mkw., z czego pierwszy etap inwestycji, obejmujący budowę 54 000 mkw. powierzchni magazynowej, został zakończony w lutym bieżącego roku. Inwestycja była możliwa dzięki ścisłej współpracy z lokalnymi władzami Gminy Żmigród, co pozwoliło na sprawną realizację projektu.

Sprzedają kurę znoszącą złote jaja

DB Schenker to prawdziwa perła w koronie Deutsche Bahn. Firma logistyczna regularnie przynosi wysokie zyski, co pomaga utrzymać finansową stabilność grupy. W pierwszej połowie ubiegłego roku Schenker wypracował imponujący zysk operacyjny w wysokości 520 milionów euro, co w znacznym stopniu przyczyniło się do poprawy wyników finansowych DB po trudnym okresie pandemii. Cały rok zakończył się dla Schenker zyskiem rzędu 1,8 miliarda euro, co pomogło na jakiś czas wyciągnąć Deutsche Bahn z operacyjnych problemów.

Początkowo w wyścigu o DB Schenker brało udział kilku gigantów, w tym między innymi Maersk i Bahri, jednak niemal wszyscy wycofali swoje oferty. W grze pozostały tylko dwie firmy: duński gigant logistyczny DSV oraz konsorcjum kierowane przez CVC Capital Partners. Jakiś czas temu dowiedzieliśmy się, iż firmę przejmie ten pierwszy i ma ambitne plany dalszego rozwoju niemieckiej kury znoszącej złote jaja.

Firma zapewniła, iż zamierza chronić miejsca pracy i inwestować w przyszłość DB Schenker aż 1 miliard euro w ciągu kolejnych kilku lat. Celem tych inwestycji ma być zwiększenie rentowności spółki po przejęciu. Dla DSV, ta transakcja nie tylko umocni pozycję na rynku, ale także umożliwi dalszą ekspansję globalną.

DSV ma duże doświadczenie w przejmowaniu innych firm. W ostatniej dekadzie firma systematycznie powiększała swoje portfolio, przejmując między innymi Panalpina, UTi oraz Agility Global Integrated Logistics. Dzięki przejęcia UTi duński gigant awansował z 16. na 8. miejsce wśród największych spedytorów lotniczych na świecie.

Związkowcy zablokują sprzedaż DB Schenker?! Boją się zwolnień

Znajdziesz nas w Google News
Idź do oryginalnego materiału