Według wstępnych szacunków, w trzecim kwartale 2025 roku Grupa Wittchen osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 119,7 mln zł, co oznacza wzrost o 4% w porównaniu z tym samym okresem 2024 roku. Narastająco, w ciągu dziewięciu miesięcy tego roku łączna sprzedaż wyniosła 325,6 mln zł (+1% r/r).
Sprzedaż do klientów detalicznych w minionym kwartale sięgnęła 106,9 mln zł i była o 3% wyższa niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Przychody w segmencie B2B wyniosły natomiast 12,8 mln zł, czyli o 17% więcej r/r.
Rozwój oferty w obliczu trudnego otoczenia rynkowego
– Trzeci kwartał tego roku przyniósł lekkie odbicie sprzedaży w Grupie Wittchen, dzięki czemu narastająco cały okres od stycznia do września również zakończyliśmy nieco wyższymi przychodami niż przed rokiem. Aktywnie dążymy do tego, aby podtrzymać, a choćby wzmocnić tę pozytywną tendencję w kolejnych okresach. W tym celu stale uatrakcyjniamy i rozbudowujemy naszą ofertę. Dziś jednak trudno jeszcze mówić o trwałej poprawie otoczenia rynkowego. Z jednej strony, popyt konsumencki odbudowuje się powoli, a klienci chętniej realizują mniejsze pojedyncze zamówienia, a z drugiej – mierzymy się z agresywną konkurencją niektórych graczy, co rodzi presję na ceny. W efekcie, wartość sprzedaży rośnie wciąż wolniej niż wolumeny sprzedanych produktów – komentuje Jędrzej Wittchen, prezes Wittchen S.A.
Narastająco, w ciągu dziewięciu miesięcy tego roku sprzedaż Grupy Wittchen do klientów detalicznych wyniosła 291,8 mln zł (+3% r/r), z kolei sprzedaż w segmencie B2B sięgnęła 33,9 mln zł (-7% r/r). Łączne przychody za trzy kwartały tego roku wyniosły 325,6 mln zł (+1% r/r).
Sprzedaż realizowana przez Grupę Wittchen na platformach marketplace klasyfikowana jest najczęściej jako sprzedaż detaliczna (w sytuacji, gdy produkty dostarczane są do klientów końcowych bezpośrednio przez Spółkę), a niekiedy jako sprzedaż B2B (w przypadku zamówień hurtowych przez daną platformę).
Grupa Wittchen zajmuje się sprzedażą ekskluzywnej galanterii skórzanej, obuwia i odzieży oraz luksusowych dodatków i akcesoriów podróżnych. Budowana od ponad 30 lat marka WITTCHEN jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek premium w Polsce.
Ponad 100 salonów stacjonarnych
Na koniec czerwca 2025 roku, Grupa Wittchen prowadziła sprzedaż poprzez własne e-sklepy w 11 krajach (wliczając Polskę), 34 platformy marketplace w 23 krajach oraz sieć ponad 100 salonów stacjonarnych funkcjonujących pod markami Wittchen i Wittchen Travel.
Od 2015 roku spółka Wittchen S.A. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

1 miesiąc temu




![[ANALIZA] PRCH: wrzesień miesiącem wzrostu obrotów oraz footfallu](https://retailnet.pl/wp-content/uploads/2025/10/centrum-handlowe.jpg)



