Średnia cena koszyka wielkanocnego 200,57 zł

1 dzień temu

Średnia cena koszyka 30 najpopularniejszych produktów wielkanocnych wyniosła 200,57 zł w tym roku, przy czym najniższa była w sklepach typu cash & carry (188,02 zł), a najwyższa – w supermarketach (206,76 zł), wynika z danych zebranych przez ASM SFA.

„Najwyższe rachunki za wielkanocne produkty w tym roku wystawiają konsumentom supermarkety, w których za zestaw najpopularniejszych przed świętami produktów trzeba było zapłacić 206,76 zł. To o 18,74 zł (blisko 10%) więcej niż w najtańszych w tym roku sklepach typu Cash & Carry, w których świąteczny koszyk kosztował 188,02 zł. W środku stawki są jeszcze dyskonty (201,16 zł) oraz hipermarkety (201,75 zł)” – czytamy w komunikacie.

Wśród sieci z najniższą ceną koszyka świątecznego znalazły się Selgros (183,09 zł), Makro Cash & Carry (192,95 zł) oraz Auchan (192,97 zł). Na drugim krańcu rankingu uplasowały się Dino (207,24 zł), Carrefour (208 zł) oraz Intermarché (208,62 zł), podano także.

„Wielkanoc to jeden z najważniejszych okresów handlowych w pierwszej połowie roku. Wzmożony ruch konsumencki i zwiększone wolumeny zakupowe sprawiają, iż okres przedświąteczny staje się papierkiem lakmusowym strategii cenowych największych sieci detalicznych. Raport ASM SFA pokazuje, iż wciąż istnieje znacząca rozpiętość cenowa pomiędzy poszczególnymi formatami sprzedaży – zarówno w ujęciu całego koszyka, jak i na poziomie jednostkowych, wysoko rotujących produktów. Przykład majonezu – którego ceny różnią się choćby o 83% w zależności od sieci – doskonale ilustruje skalę wyzwań, przed jakimi stają dziś detaliści. Produkty najważniejsze z punktu widzenia świątecznych przyzwyczajeń konsumenckich stają się nie tylko elementem koszyka, ale także narzędziem w walce o lojalność klienta. W dobie porównywarek cenowych, aplikacji promocyjnych i coraz większej świadomości zakupowej konsumentów, spójność i transparentność polityki cenowej nabierają kluczowego znaczenia” – skomentował client service & analysis director ASM SFA Kamil Kruk, cytowany w materiale.

Rodzaje analizowanych sklepów: Cash & Carry (Makro, Selgros) – wielkopowierzchniowy sklep/hurtownia, przeznaczona dla przedsiębiorców i detalistów; Dyskont (Biedronka, Lidl, Netto) – sklep sprzedający towar w ograniczonym asortymencie i w obniżonych cenach; Supermarket (Dino, Polomarket, Intermarché) – samoobsługowy sklep o powierzchni sprzedażowej od 400 m2 do 2,5 tys. m2; Hipermarket (Auchan, Carrefour, Kaufland, E.Leclerc) – sklep samoobsługowy o powierzchni powyżej 2,5 tys. m2; Sieć tradycyjna – sieć handlowa prowadząca sprzedaż w sklepach stacjonarnych.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału