Wymiana 31 km torów jest jednym z elementów modernizacji stacji Warszawa Zachodnia. Szlifowanie rozpoczęło się w połowie lipca i potrwa do końca sierpnia. Prace prowadzone są nocami, by zminimalizować ich wpływ na ruch pociągów.
Podczas robót wykorzystywany jest specjalny pociąg Speno. Masa maszyny wynosi 270, a jej długość to 80 m. Bada ona powierzchnię szyn i szlifuje je odpowiednimi kamieniami ściernymi. W ten sposób nadaje im kształt i usuwa wady. Nacisk i kąt pracy określane są z dokładnością do dziesiętnych części milimetra. Prace przeprowadzono już na 11 km torów z planowanych 31 km.
Modernizacja stacji Warszawy Zachodniej to jedna z największych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych. Ma ułatwić podróżowanie, podnieść jego komfort i połączyć komunikację kolejową z miejską.
Szlifowanie szyn realizowane w ramach projektu „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia–Warszawa Zachodnia” o wartości 2 mld zł netto. Przedsięwzięcie otrzymało dofinansowanie ze środków unijnych z Programy Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Przeczytaj także: Lotnisko Katowice. Rusza kolejna duża inwestycja