Stadler zaprezentował nową platformę lokomotywy EURO DuFour

1 dzień temu
Zdjęcie: Fot. Stadler


Na tegorocznych targach Transport Logistic 2025 w Monachium firma Stadler zaprezentowała swoją nową platformę lokomotywy EURO DuFour. Ta czteroosiowa jednostka została opracowana w zakładzie Stadlera w Walencji, by konkurować z takimi konstrukcjami jak Vectron od Siemensa czy Traxx od Alstomu.

Fot. Stadler

EURO DuFour wyróżnia się modułową budową, dzięki której można ją dostosować do różnych wymagań eksploatacyjnych. Posiada wysoką moc, niską masę i dużą elastyczność, umożliwiającą jej poruszanie się po liniach kolejowych kategorii C (C2/C3/C4). Podstawowa masa tej lokomotywy wynosi 80 ton, ale istnieje możliwość zwiększenia jej do 90 ton poprzez zamontowanie dodatkowego modułu z bateriami.

Nowa platforma Stadlera jest częścią zamówienia obejmującego do 129 jednostek dla SBB Cargo. EURO DuFour dostępny będzie w różnych wariantach: w pełni elektrycznym, przystosowanym do napięć zasilania 1,5 kV DC, 3 kV DC, 15 kV 16,7 Hz AC i 25 kV 50 Hz AC; w wersji bimodalnej z generatorem diesla; oraz w wersji bimodalnej z akumulatorami. Lokomotywa osiąga maksymalną moc 7000 kW w trybie elektrycznym, 2000 kW w trybie akumulatorowym i 1000 kW w trybie diesla. Siła pociągowa przy ruszaniu wynosi 350 kN.

CARGOUNIT inwestuje w 22 nowe lokomotywy Vectron MS

Nazwa EURO DuFour nawiązuje zarówno do najwyższego szczytu Szwajcarii — Dufourspitze — jak i do liczby osi w lokomotywie. Początkowa sprzedaż obejmie rynek niemiecki, austriacki oraz szwajcarski.

Idź do oryginalnego materiału