Stadler zbuduje pierwsze pociągi wodorowe dla Sycylii

8 godzin temu

Stadler rozszerza swoją obecność we Włoszech i podpisuje pierwszy kontrakt z Ferrovia Circumetnea (FCE) na zaprojektowanie i dostawę dwóch wąskotorowych pociągów z napędem wodorowym. Nowe pojazdy przyczynią się do rozwoju zrównoważonego transportu kolejowego i będą kursować po wulkanicznych krajobrazach Etny.

STADLER

„Z wielką przyjemnością realizujemy ten projekt i budujemy pierwsze dwa wąskotorowe pociągi z napędem wodorowym dla Sycylii. Pociągi zamówione przez FCE przyczynią się do dekarbonizacji włoskiego transportu kolejowego w nowym regionie i rozszerzą obecność Stadlera na rynku włoskim. Dziękujemy FCE za zaufanie, jakim nas obdarzyli, i za dołączenie do nas jako części włoskiego zespołu Green Technology Team” – powiedział Maurizio Oberti, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Stadler na Włochy.

Podczas EXPO Ferroviaria, międzynarodowych targów poświęconych branży kolejowej, które odbyły się w zeszłym tygodniu w Mediolanie, Stadler i spółka transportowa Ferrovia Circumetnea (FCE) podpisały pierwszy kontrakt na zaprojektowanie i dostawę dwóch wąskotorowych pociągów z napędem wodorowym.

Umowa podpisana po rozstrzygnięciu przetargu publicznego ogłoszonego przez FCE przewiduje możliwość dostarczenia dodatkowych 13 pojazdów tego samego typu. Dostawa dwóch pierwszych pociągów obejmuje również pięcioletni pełny serwis i dostawę technicznych części zamiennych.

Charakterystyka techniczna nowych pociągów

Nowe pojazdy z napędem wodorowym zostaną zaprojektowane i zbudowane w siedzibie Stadlera w Bussnang, w kantonie Thurgau w Szwajcarii.

Każdy pociąg wodorowy składa się z dwóch wagonów pasażerskich oraz centralnej jednostki „Power Pack”, w której znajdują się ogniwa paliwowe i zbiorniki wodoru.

Pociągi mają 87 miejsc siedzących i mogą przewozić łącznie 147 pasażerów. Pociąg posiada także niskopodłogowe wejście, które umożliwia łatwe wsiadanie osobom o ograniczonej mobilności i osobom starszym. Jest on wyposażony w uniwersalną toaletę PRM oraz przestrzeń dla pasażerów z rowerami i/lub wózkami dziecięcymi.

Szczególnie niskie obciążenie osi – mniej niż 11 ton na oś – pozwala pociągom kursować po całej sieci wąskotorowej obsługiwanej przez FCE.

Ing. Maurizio Oberti, Sales & Marketing Director for Italy at
Stadler, Dr Ansgar Brockmeyer, Executive Vice President Marketing & Sales at Stadler,
Dr Angelo Mautone, General Director Ministry of infrastructures and transport (MIT),
Ing. Salvatore Fiore, General Director at FCE, Dr Marcovalerio Pozzato, President of
the Court of Auditors, Ing. Daniele Zito, Technical Manager at FCE

Pociągi będą kursować przez Park Przyrody Etny

Szczególną uwagę poświęcono systemowi trakcyjnemu, biorąc pod uwagę strome nachylenia, które charakteryzują linię Circumetnea. Przetwornice statyczne i baterie trakcyjne są umieszczone nad wózkami napędowymi, co zapewnia doskonałą przyczepność i optymalny wysiłek trakcyjny w każdych warunkach pogodowych.

Nowe pociągi są przeznaczone do obsługi trasy Paternò – Randazzo, która przebiega przez Park Przyrody Etny (Etna Nature Park).

Idź do oryginalnego materiału