Silniki typu Diesel z natury są bardziej oszczędną opcją od silników benzynowych. Dla nikogo nie jest to zaskoczeniem. Natomiast czy z natury w przypadku segmentu SUV możemy mówić o niskim spalaniu i oszczędnościach? To już nieco inna historia. Wszak zwykle mówimy tu o większych i cięższych samochodach, które mają duże silniki i zadowalające osiągi. To niekoniecznie musi iść w parze z oszczędnościami… ale może.
Ten Diesel przełamał schematy
Oczywiście to nie jest tak, iż SUV nie może być oszczędny. Szczególnie, iż definicja tego segmentu często jest nieco naginana. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby SUV miał niewielki silnik, moc w okolicy 150 koni mechanicznych i aby ważył kilka więcej, niż „zwykły” samochód osobowy. Szczególnie, jeżeli ma pod maską silnik typu Diesel. Taki samochód wciąż może zachwycać spalaniem. Będzie jednocześnie modelem „premium” przez swoje gabaryty i komfort podróżowania. Renault Kadjar jest tutaj świetnym przykładem.
Produkcja Renault Kadjar przypada na lata 2015-2022. Zatem bez względu na to, na który rocznik się zdecydujemy, w opinii wielu Polaków będzie to auto niemal nowe. SUV był odpowiedzią m.in. na Kię Sportage, Hyundaia Tucsona, Seata Atecę, czy Nissana Qashqaia. Zresztą… Kadjar powstał we współpracy z Nissanem, na tej samej płycie podłogowej co Qashqai. Oferowany był z napędem na przód, bądź na wszystkie cztery koła. Nabywca miał do wyboru kilka wersji wyposażenia oraz kilka wersji silnikowych. Przejdźmy do konkretów.
Renault Kadjar – jakie jest spalanie?
SUV francuskiego producenta zbiera w większości bardzo pozytywne opinie. Jego ocena na portalu „Autocentrum” wynosi 4,3 na 5 a użytkownicy za główne zalety wskazują m.in. przestrzeń dla kierowcy i pasażerów, czy układ jezdny. Kierowcy podkreślają też fakt, iż choćby jeżeli coś się zepsuje, to naprawa ze względu na dostępność części i ich koszt nie drenuje kieszeni. jeżeli chodzi o warianty benzynowe, najlepsze opinie zbierają te z silnikami o mocy 163 oraz 140 koni mechanicznych. Możemy tu liczyć na spalanie w okolicach 6 litrów.
Różnicę natomiast widać w przypadku modeli z silnikiem typu Diesel. Tutaj bowiem mówimy już o wartościach na poziomie 4-4,5 litra na 100 kilometrów. Renault Kadjar jest samochodem bardzo ładnym i niewymagającym dużego wkładu finansowego. Ma zadowalające osiągi i spalanie. Jest stylowy i po prostu może się podobać. A co z ceną? Modele w rocznikach 2015-2017 kupimy dziś bez większego problemu w okolicach 50 tysięcy złotych. I jestem przekonany o tym, iż wiele osób uzna to za świetne rozwiązanie.