Święta smakują lepiej z Lay’s! Nowa kampania marki celebruje regionalne języki, dialekty i gwary

3 dni temu

Lay’s przygotowała świąteczną kampanię Lay’s Festive, w której można usłyszeć lokalne języki, dialekty i gwary z pięciu regionów Polski. Jednocześnie marka wprowadza limitowaną edycję chipsów inspirowanych smakami związanymi ze świętami: jabłko z karmelem, ser z żurawiną oraz szynka w glazurze. Kampania łączy więc to, co najbardziej polskie – język, tradycję i celebrowanie wspólnych chwil przy świątecznym stole.

Tegoroczna świąteczna kampania Lay’s Festive stawia na to, co lokalne – na autentyczne głosy ludzi i wyjątkowość regionalnych tradycji. Marka przygotowała serię spotów, dedykowanych Śląskowi, Kaszubom, Podhalu, Podlasiu oraz Wielkopolsce, w których bohaterowie mówią gwarami i lokalnymi odmianami języka. Pojawia się również dodatkowa, warszawska wersja, skierowana do mieszkańców stolicy – zarówno do tych urodzonych w Warszawie, jak i osób, które przyjechały tu tylko na chwilę, ale z czasem odnalazły w niej swój dom.
– W czasach, gdy coraz więcej treści tworzonych jest przez AI, chcieliśmy podkreślić autentyczność i różnorodność Polaków. W podziękowaniu za ich wybory i za to, iż tak często stawiają nasze produkty na swoich stołach, chcemy mówić do nich tak, jak oni rozmawiają ze sobą. Nasze chipsy i ich wyjątkowi konsumenci zasługują na dedykowaną im reklamę, dlatego już drugi rok z rzędu w Lay’s Festive wracamy do regionalizacji, którą można usłyszeć tylko w konkretnych częściach kraju
– mówi Lena Makhonia, brand manager w Lay’s Poland.
– Warto podkreślić, iż do współtworzenia kampanii zaprosiliśmy zarówno lokalnych lektorów, jak i naszych pracowników z danych regionów. Dzięki temu powstały spoty, które mają na celu jak najlepiej oddać atmosferę świąt w poszczególnych regionach
dodaje.
Polskie święta mają też słony smak
Choć w grudniu na sklepowych półkach dominuje kategoria słodyczy, to coraz więcej Polaków sięga po słone przekąski, które odpowiadają na specyficzne preferencje smakowe tego okresu. Konsumenci szukają smaków kojarzących się ze świętami, czyli takich, które przywołują atmosferę domu, spotkań z bliskimi i wspólnego świętowania. W odpowiedzi na te potrzeby w limitowanej edycji Lay’s Festive pojawiły się trzy warianty inspirowane świątecznymi składnikami: Lay’s o smaku sera z żurawiną, jabłka z karmelem oraz glazurowanej szynki. Wszystkie wersje smakowe są już dostępne w sprzedaży.
Najwyższa jakość i lokalne surowce

Regionalny charakter kampanii nie ogranicza się tylko do warstwy językowej. Ziemniaki wykorzystywane w Lay’s pochodzą z upraw polskich rolników, a cały proces produkcji odbywa się w krajowych zakładach.

Regionalność to dla nas nie tylko inspiracja komunikacyjna, ale przede wszystkim realne działanie. Niezależnie od globalnego zasięgu marki, od lat współpracujemy z polskimi rolnikami i konsekwentnie wspieramy lokalność. W praktyce oznacza to, iż wybierając Lay’s, konsumenci sięgają po produkt oparty na wysokiej jakości polskich ziemniakach

podkreśla Lena Makhonia.

Święta w dialektach i w tle ulubionej muzyki
Pod poniższymi linkami znajdują się spoty nagrane w dialektach poszczególnych regionów:
Kampania Lay’s Festive prowadzona jest w całej Polsce. Obejmuje emisję spotów telewizyjnych, także w wersjach dostosowanych do poszczególnych regionów, a jej zasięg wzmacniają działania w internecie oraz szeroka promocja w sklepach.
Idź do oryginalnego materiału