Biedronka wraz ze Szkołą Główną Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie podpisały umowę, zakładającą unikatową współpracę na rzecz konsumentów w Polsce.
W ramach nowo powstającego Innowacyjnego Centrum Nauk Żywieniowych SGGW będzie otwarte centrum innowacji „Biedronka LAB. Produkty przyszłości w Twoich rękach!”. Centrum, które jest pierwszym tego typu projektem w Grupie Jeronimo Martins i pierwszym na całym polskim rynku, rozpocznie pracę w pierwszej połowie 2026 roku, a premierowe produkty będą gotowe do końca przyszłego roku.
Synergia nauki i biznesu
Biedronka LAB jest także pierwszym w Polsce projektem strategicznej współpracy pomiędzy wiodącą uczelnią żywieniową, a liderem rynku handlu detalicznego. Wypracowane wspólnie z klientami produkty będą odpowiadać na zmieniające się potrzeby i oczekiwania konsumentów. „Biedronka LAB. Produkty przyszłości w Twoich rękach” będzie miejscem, gdzie biznes spotyka się z nauką i wspólnie znajdują odpowiedzi na oczekiwania konsumentów w zakresie smaku, składu, funkcjonalności, a także opakowań i wygody użytkowania produktów spożywczych i przemysłowych. Będzie to również nowoczesna i potrzebna przestrzeń do tworzenia rozwiązań w obliczu wyzwań żywieniowych, w tym między innymi wspierających walkę z chorobami dietozależnymi zarówno wśród dzieci, dorosłych i osób starszych. Wieloletnia umowa została podpisana przez Rektora SGGW Jego Magnificencję Prof. dr. hab. Michała Zasadę, oraz Członka Zarządu Jeronimo Martins Polska – Jarosława Sobczyka.
– W roku 30-lecia Biedronki w Polsce tworzymy centrum innowacji „Biedronka LAB. Produkty przyszłości w Twoich rękach”, którego misją jest koncentracja na konsumencie i jego realnych potrzebach. Ze Szkołą Główną Gospodarstwa Wiejskiego łączą nas cele odpowiedzialności społecznej oraz możliwości pozytywnego oddziaływania na zdrowie konsumentów w Polsce. Teraz będziemy tę misję realizować wspólnie – największa sieć handlowa w Polsce oraz wiodąca uczelnia w obszarze żywienia i żywności. Jestem przekonany, iż efektem tej współpracy będzie realny, pozytywny wpływ na zdrowie społeczeństwa i wspieranie adekwatnych nawyków żywieniowych – komentuje Jarosław Sobczyk, Dyrektor Personalny i Członek Zarządu Jeronimo Martins Polska.
– Podpisana umowa dotycząca współpracy między Biedronką – największą siecią handlową w Polsce a Szkołą Główną Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie – wiodącą uczelnią w obszarze nauk o żywieniu człowieka i żywności, jest najlepszym dowodem realizacji misji i strategii rozwoju SGGW w zakresie transferu wiedzy do gospodarki oraz troski o stan zdrowia publicznego i stan wyżywienia ludności. Połączenie potencjału obydwu interesariuszy w celu realizacji tej misji to spektakularna szansa realnego wpływu na ofertę rynkową żywności w Polsce, spełniającą oczekiwania konsumentów, a w konsekwencji poprawa ich stanu odżywienia oraz redukcji skali chorób dietozależnych. We wspólnie użytkowanych przestrzeniach rozwijana też będzie oferta dydaktyczna i edukacyjna, niezbędna dla realizacji strategicznych celów współpracy ujętych w umowie – dodaje Rektor SGGW, prof. dr hab. Michał Zasada.

Konsument w centrum uwagi
Wspólna inicjatywa będzie koncentrować się na tworzeniu innowacyjnych, wysokiej jakości produktów, dostosowanych do indywidualnych potrzeb różnych grup wiekowych i społecznych, a także na edukacji żywieniowej i działaniach profilaktycznych. Dzięki sieci ponad 3800 sklepów Biedronka w całej Polsce, opracowane nowe receptury produktów będą dostępne dla wszystkich klientów w naszym kraju. Co ważne, to konsument będzie w centrum uwagi, bo to z nim będą tworzone koncepcje nowych produktów i wzbogacane o nowe elementy te już istniejące. kooperacja ta wpisuje się również w długofalowe strategie odpowiedzialności społecznej obu instytucji.
– W Biedronce od 30 lat koncentrujemy się na potrzebach klientów. „Biedronka Lab. Produkty przyszłości w Twoich rękach” to unikalne miejsce, w którym będziemy testować i rozwijać innowacyjne produkty marki własnej – wysokiej jakości, smaczne, funkcjonalne i odpowiadające na potrzeby zdrowotne różnych grup konsumentów. Połączenie kompetencji badawczych SGGW z naszą wiedzą o rynku to gwarancja skutecznych i wartościowych rozwiązań dla klientów w całej Polsce – opowiada dr inż. Justyna Szymani, Dyrektor Działu Rozwoju Jakości i Kontroli Marki Własnej w sieci Biedronka.
Edukacja, profilaktyka i rozwój
Inicjatywa powstania centrum innowacji to jednak nie tylko kwestia badań i tworzenia receptur, ale też równie ważna edukacja i kształcenie przyszłych kadr.
– Naszym celem i misją jest przekładanie wiedzy naukowej na konkretne rozwiązania, które mają pozytywny wpływ na zdrowie społeczeństwa. kooperacja z Biedronką, liderem rynku detalicznego, to ogromna szansa, by wspólnie tworzyć realne innowacje w skali kraju. Centrum innowacji będzie miejscem, w którym spotkają się kompetencje badawcze, możliwości wdrożeniowe i wiedza o konsumentach. istotny jest także element edukacyjny, czyli kształcenie nowych kadr naukowych, które będą w stanie skutecznie stawiać czoła wyzwaniom społecznym. Edukacja i dzielenie się wiedzą to kolejny istotny element naszej współpracy – tłumaczy prof. dr hab. Krystyna Gutkowska, Dyrektor Instytutu Nauk o Żywieniu Człowieka, Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie.
Powstające „Biedronka LAB. Produkty przyszłości w Twoich rękach” ma szansę uzyskania statusu centralnego hubu innowacji produktowych, łączącego konsumenckie potrzeby, nowoczesne zaplecze technologiczne, „know-how” naukowe oraz możliwości implementacyjne rozwiązań na dużą skalę. Ta pionierska inicjatywa na polskim rynku, pokazuje, jak odpowiedzialna kooperacja biznesu i nauki może kształtować przyszłość polskiego rynku żywności, tym samym przyczyniając się do poprawy poziomu życia i zdrowia społeczeństwa.