System RedLight zarejestrował 12,3 tys. wykroczeń na przejazdach kolejowych w 2024 r.

6 godzin temu

Na czterech przejazdach kolejowo-drogowych wyposażonych w systemy monitoringu RedLight zarejestrowano w ub. r. 12,3 tys. przypadków przejazdu na czerwonym świetle. Główny Inspektorat Transportu Drogowego (GITD) na podstawie zgromadzonych nagrań wystawił 6,6 tys. mandatów karnych.

Warszawa i Wrocław liderami negatywnych statystyk

Największą liczbę naruszeń zarejestrował system zainstalowany na warszawskiej ul. Cyrulików – 5 tys. przypadków w ciągu roku. Na drugim miejscu i trzecim miejscu uplasowały się kolejno wrocławskie przejazdy kolejowe zlokalizowane na ul. Średzkiej z wynikiem 4,5 tys. wykroczeń oraz na ul. Szczecińskiej z liczbą 2,2 tys. wykroczeń. System RedLight zamontowany w Radomsku na ul. Piłsudskiego, uruchomiony dopiero w lipcu 2024 r. zarejestrował 600 zdarzeń.

Wysokie kary nie odstraszają kierowców

Za przejazd na czerwonym świetle przez przejazd kolejowy kierowcom grozi w tej chwili mandat w wysokości 2 tys. zł oraz 15 punktów karnych zgodnie z obowiązującym taryfikatorem. Mimo dotkliwości finansowych konsekwencji liczba wykroczeń pozostaje na wysokim poziomie. Analiza danych pokazuje, iż kierowcy przez cały czas bardzo często naruszają przepisy ruchu drogowego, narażając przy tym życie i zdrowie swoje oraz innych uczestników ruchu.

CANARD rozbudowuje system RedLight na przejazdach kolejowo-drogowych

W ramach dalszego rozwoju systemu Centralnego Nadzoru nad Ruchem Drogowym jednostka organizacyjna GITD instaluje kolejnych 5 systemów RedLight na przejazdach kolejowo-drogowych (w lutym 2025 r. w Chełmcach – na drodze krajowej nr 62 wdrożono piąty system RedLight). Montaż wszystkich rozwiązań ma zostać zrealizowany do 31 sierpnia 2026 r. Koszt tego przedsięwzięcia wyniesie blisko 2 mln zł.

Po zakończeniu rozbudowy łączna liczba monitorowanych przejazdów kolejowo-drogowych przez system RedLight wzrośnie do dziesięciu lokalizacji.

Autor: Damian Malesza
Fot. CANARD

Zobacz również:

UTK: Monitoring i zmiany w prawie mają poprawić bezpieczeństwo na przejazdach kolejowych
Idź do oryginalnego materiału