Sześciu chętnych na modernizację linii kolejowej nr 132 na odcinku Pyskowice – Opole Groszowice

3 dni temu

PKP Polskie Linie Kolejowe SA (PKP PLK) otworzyły oferty w postępowaniu przetargowym na wykonanie projektu i prac budowlanych na trasie pomiędzy Pyskowicami a Opolem Groszowicami. Inwestycja ma zostać zrealizowana z wykorzystaniem środków Unii Europejskiej (UE) w ramach programu NextGenerationEU.

Sześć podmiotów w walce o kontrakt

Do przetargu przystąpiło 6 podmiotów. Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zadania kwotę 212,46 mln zł brutto. Jedynym kryterium oceny złożonych ofert jest cena (100%).

Lp.Nazwa podmiotuOferowana cena brutto [zł]
1.Konsorcjum firm:
– Infra SILESIA SA (lider)
– Nowak-Mosty sp. z o.o. (partner)
192 397 616,71
2.Konsorcjum firm:
– LWZ sp. z o.o. (lider)
– INFRAKOL sp. z o.o. sp.k. (partner)
119 613 478,58
3.PORR SA137 569 350,00
4.Konsorcjum firm:
– Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej DOLKOM sp. z o.o. (lider)
– SBM sp. z o.o. sp. k. (partner)
– SBM sp. z o.o. (partner)
129 655 914,57
5.Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej z Krakowa sp. z o.o. (PNUIK)152 381 828,81
6.Swietelsky Rail Polska sp. z o.o.129 971 715,94

Najkorzystniejszą cenowo ofertę złożyło konsorcjum firm w składzie LWZ (lider) oraz INFRAKOL (partner), proponując kwotę 119,61 mln zł brutto. To aż o niemal 93 mln zł mniej niż budżet zaplanowany przez PKP PLK.

Zwycięski oferent będzie miał 21 miesięcy na realizację całego zadania, w tym 13 miesięcy na wykonanie zasadniczych prac budowlanych i przekazanie kompletnej dokumentacji powykonawczej. Dodatkowo przewidziano 8 miesięcy na uzyskanie wszystkich niezbędnych zezwoleń na dopuszczenie do eksploatacji poszczególnych podsystemów strukturalnych.

Szeroki zakres prac modernizacyjnych

Projekt zakłada kompleksową modernizację infrastruktury kolejowej na blisko 54-kilometrowym odcinku linii nr 132. Wykonawca rozpocznie prace od opracowania szczegółowej dokumentacji projektowej.

W ramach zasadniczych robót budowlanych przeprowadzona zostanie gruntowna modernizacja nawierzchni i podtorza, co stanowi podstawę dla zapewnienia wysokiej jakości transportu kolejowego. Równolegle realizowana będzie przebudowa całego systemu sterowania ruchem kolejowym (srk) wraz z modernizacją infrastruktury telekomunikacyjnej, co znacząco wpłynie na bezpieczeństwo i płynność ruchu pociągów.

Istotnym elementem inwestycji jest także kompleksowa modernizacja sieci trakcyjnej oraz urządzeń elektroenergetycznych pracujących w sieci do 1 kV. Wykonawca zmodernizuje również obiekty inżynieryjne.

Dla poprawy komfortu podróżnych zaplanowano gruntowną przebudowę peronów, a poziom bezpieczeństwa w miejscach krzyżowania się ruchu kolejowego i drogowego zostanie podwyższony dzięki modernizacji przejazdów kolejowych.

Całość prac zostanie zwieńczona szczegółową dokumentacją powykonawczą, niezbędną do uzyskania wszystkich wymaganych zezwoleń na użytkowanie zmodernizowanej infrastruktury.

Autor: Damian Malesza
Fot. SektorKolejowy

Sprawdź również:

SILTOR z najkorzystniejszą ofertą w postępowaniu na modernizację stacji Rydułtowy
PKP PLK otrzymały 10 ofert na budowę drugiego toru do Obornik Wielkopolskich
Idź do oryginalnego materiału