PKP Polskie Linie Kolejowe SA (PKP PLK) otworzyły oferty w postępowaniu przetargowym na wykonanie projektu i prac budowlanych na trasie pomiędzy Pyskowicami a Opolem Groszowicami. Inwestycja ma zostać zrealizowana z wykorzystaniem środków Unii Europejskiej (UE) w ramach programu NextGenerationEU.
Sześć podmiotów w walce o kontrakt
Do przetargu przystąpiło 6 podmiotów. Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zadania kwotę 212,46 mln zł brutto. Jedynym kryterium oceny złożonych ofert jest cena (100%).
Lp. | Nazwa podmiotu | Oferowana cena brutto [zł] |
1. | Konsorcjum firm: – Infra SILESIA SA (lider) – Nowak-Mosty sp. z o.o. (partner) | 192 397 616,71 |
2. | Konsorcjum firm: – LWZ sp. z o.o. (lider) – INFRAKOL sp. z o.o. sp.k. (partner) | 119 613 478,58 |
3. | PORR SA | 137 569 350,00 |
4. | Konsorcjum firm: – Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej DOLKOM sp. z o.o. (lider) – SBM sp. z o.o. sp. k. (partner) – SBM sp. z o.o. (partner) | 129 655 914,57 |
5. | Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej z Krakowa sp. z o.o. (PNUIK) | 152 381 828,81 |
6. | Swietelsky Rail Polska sp. z o.o. | 129 971 715,94 |
Najkorzystniejszą cenowo ofertę złożyło konsorcjum firm w składzie LWZ (lider) oraz INFRAKOL (partner), proponując kwotę 119,61 mln zł brutto. To aż o niemal 93 mln zł mniej niż budżet zaplanowany przez PKP PLK.
Zwycięski oferent będzie miał 21 miesięcy na realizację całego zadania, w tym 13 miesięcy na wykonanie zasadniczych prac budowlanych i przekazanie kompletnej dokumentacji powykonawczej. Dodatkowo przewidziano 8 miesięcy na uzyskanie wszystkich niezbędnych zezwoleń na dopuszczenie do eksploatacji poszczególnych podsystemów strukturalnych.
Szeroki zakres prac modernizacyjnych
Projekt zakłada kompleksową modernizację infrastruktury kolejowej na blisko 54-kilometrowym odcinku linii nr 132. Wykonawca rozpocznie prace od opracowania szczegółowej dokumentacji projektowej.
W ramach zasadniczych robót budowlanych przeprowadzona zostanie gruntowna modernizacja nawierzchni i podtorza, co stanowi podstawę dla zapewnienia wysokiej jakości transportu kolejowego. Równolegle realizowana będzie przebudowa całego systemu sterowania ruchem kolejowym (srk) wraz z modernizacją infrastruktury telekomunikacyjnej, co znacząco wpłynie na bezpieczeństwo i płynność ruchu pociągów.
Istotnym elementem inwestycji jest także kompleksowa modernizacja sieci trakcyjnej oraz urządzeń elektroenergetycznych pracujących w sieci do 1 kV. Wykonawca zmodernizuje również obiekty inżynieryjne.
Dla poprawy komfortu podróżnych zaplanowano gruntowną przebudowę peronów, a poziom bezpieczeństwa w miejscach krzyżowania się ruchu kolejowego i drogowego zostanie podwyższony dzięki modernizacji przejazdów kolejowych.
Całość prac zostanie zwieńczona szczegółową dokumentacją powykonawczą, niezbędną do uzyskania wszystkich wymaganych zezwoleń na użytkowanie zmodernizowanej infrastruktury.
Autor: Damian Malesza
Fot. SektorKolejowy
Sprawdź również: