Szybsze pociągi z Lublina do Zamościa? Rusza budowa nowej linii!

6 miesięcy temu

Ruszył przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla dwóch linii kolejowych nr 69 i 72 między Rejowcem, Zawadą i Zamościem. Umowa obejmuje również projekt budowy łącznicy omijającej stację Zawada. Dzięki tej inwestycji pociągi z Lublina do Zamościa będą jeździły o około 20 minut krócej.

Pociągi z Lublina do Zamościa pojadą krócej

Kluczowym elementem projektu jest budowa nowego odcinka linii w Zawadzie, tzw. łącznicy. Połączy ona linie Rejowiec – Zawada nr 69 oraz Zawada – Zamość nr 72. Dzięki dodatkowemu torowi oraz modernizacji i elektryfikacji linii, pociągi będą kursować z Lublina do Zamościa o około 20 minut krócej.

Inwestycja obejmie także remont i modernizację 8 przystanków: Krasnystaw Fabryczny, Krasnystaw Miasto, Wólka Orłowska, Izbica, Tarzymiechy, Krzak, Złojec, Zamość. Dodatkowo powstaną 2 nowe przystanki: Bzite i Zawada Wschodnia. Wszystkie przystanki będą dostosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Inwestycja będzie realizowana w ramach programu Kolej Plus. Program ten w województwie lubelskim obejmuje pięć kluczowych projektów. Oprócz modernizacji i elektryfikacji linii nr 69 i 72 na odcinku Rejowiec – Zamość Szopinek oraz budowy łącznicy omijającej stację Zawada, zaplanowano również:

  • utworzenie nowego połączenia kolejowego Lublin – Łęczna/KWK Bogdanka,
  • rewitalizację połączenia Chełm – Włodawa wraz z poprawą dostępności transportu kolejowego w miejscowości Włodawa,
  • elektryfikację linii kolejowej nr 30 Łuków – Lublin,
  • budowę linii kolejowej Szastarka – Janów Lubelski – Biłgoraj wraz z poprawą dostępności transportu kolejowego w miejscowości Kraśnik.

Celem inwestycji nie tylko skrócenie czasu podróży, ale również poprawa dostępności i komfortu podróżowania koleją w regionie. Dzięki realizacji tych projektów mieszkańcy województwa lubelskiego będą mogli szybciej i wygodniej przemieszczać się pomiędzy kluczowymi miejscowościami regionu, nie tylko jeżeli chodzi o pociągi kursujące z Lublina do Zamościa.

Program Kolej Plus zmodernizuje pociągi

Jednym z najważniejszych elementów programu Kolej Plus jest modernizacja wagonów i lokomotyw. Dzięki nowym pojazdom pasażerowie mogą cieszyć się wygodnymi miejscami siedzącymi, wyposażonymi w gniazdka elektryczne i punkty ładowania USB. Dodatkowo, w każdym z wagonów – teoretycznie – dostępna jest bezprzewodowa sieć Wi-Fi, która umożliwia podróżnym korzystanie z Internetu w trakcie podróży.

Infrastruktura kolejowa w Polsce wymaga pilnej modernizacji. Obecny stan sieci kolejowej jest nie tylko przestarzały, ale także niewystarczający, aby sprostać wymaganiom dzisiejszych czasów. Niewystarczające inwestycje w infrastrukturę sprawiły, iż polskie linie kolejowe są przestarzałe, co przekłada się na zwiększone koszty eksploatacji oraz opóźnienia i problemy związane z bezpieczeństwem.

Modernizacja infrastruktury kolejowej w Polsce jest konieczna z wielu powodów. To najważniejszy krok w rozwoju kraju, poprawie jakości życia jego mieszkańców oraz przyczyni się do ochrony środowiska. Dlatego też, rząd i przedstawiciele sektora kolejowego powinni działać w celu przyspieszenia modernizacji linii kolejowych w Polsce.

Duża inwestycja Intercity w Lublinie. Co powstanie przy tamtejszym dworcu?

Znajdziesz nas w Google News
Idź do oryginalnego materiału