„Tak jest łatwiej” – rusza kampania informacyjna. Raiffeisen Digital Bank poświęcona kredytom gotówkowym

1 dzień temu

Raiffeisen Digital Bank zainicjował nową kampanię informacyjną opartą na wynikach wewnętrznego raportu, opracowanego przez bank, który bada zastosowania pożyczek gotówkowych oraz cele kredytowe i zachowania konsumenckie klientów. Badanie dostarcza cennych informacji o tym, jak deklarowane preferencje pożyczkowe mogą być pomocne i wspierać nas w rozwiązywaniu finansowych sytuacji życiowych. Kampania prezentuje w pełni cyfrowy proces kredytowy i podkreśla łatwość zaciągania pożyczek w Raiffeisen Digital Bank pod hasłem: „Tak jest łatwiej”.

fot. Shutterstock

Kampania informacyjna „Tak jest łatwiej” przeprowadzona przez Raiffeisen Digital Bank skierowana jest do nowych i potencjalnych klientów. Jej celem jest pokazanie w jakich przykładowych sytuacjach życiowych kredyt gotówkowy może pomóc nam w realizacji prywatnych celów. Komunikacja będzie realizowana poprzez obecność na cyfrowych nośnikach w centrach handlowych, kinach i kanałach online oraz w mediach społecznościowych: Meta, Tiktok, Youtube, a także w internecie poprzez kampanie na Google.

Kampania oparta jest na wewnętrznych badaniach Raiffeisen Digital Bank dotyczących preferencji konsumenckich klientów. Analizując wyniki tych badań można stwierdzić, iż najczęstszym klientem zaciągającym kredyt ratalny i gotówkowy w Polsce jest mężczyzna w wieku pomiędzy 31-40 lat, posiadający wykształcenie średnie, będący w związku małżeńskim i mieszkający we własnym mieszkaniu.

Większość klientów Raiffeisen Digital Bank zarabia od 3 000 do 6 000 PLN, następny przedział to od 6 000 do 10 000 PLN, co łącznie stanowi prawie 80% badanej populacji. Ta struktura dochodowa jest zgodna z ogólnopolskimi statystykami dotyczącymi średnich zarobków. Co ciekawe, choćby osoby o najwyższych dochodach (powyżej 20 000 PLN) także korzystają z kredytów i są również bardziej skłonne do zaciągania wyższych kwot kredytów (powyżej 60 000 PLN).

Badając dalej zachowania kredytobiorców wyłania się obraz, iż ponad połowa klientów Raiffeisen Digital Bank zaciąga kredyty w przedziale od 4 000 do 65 000 PLN, a średni okres kredytowania wynosi ponad 7 lat (87 miesięcy). Najczęstsze powody zaciągania kredytów gotówkowych lub refinansowych to regularne wydatki domowe, a także naprawy lub remonty czy zakup elektroniki. Kolejne miejsce na liście wydatków zajmuje wyposażenie mieszkania czy pokrycie wydatków związanych z przeprowadzką do nowego domu. Finansujemy kredytem ratalnym zakup samochodu używanego, motocykla lub roweru elektrycznego oraz inne wydatki bieżące czy spłatę innych kredytów. Wzięcie kredytu gotówkowego może pomóc w realizacji celów życiowych, takich jak pokrycie kosztów ślubu i związanych z nim wydarzeń czy finansowanie wymarzonego urlopu, wakacji lub rodzinnej wycieczki oraz zakup droższych przedmiotów, takich jak meble czy sprzęty AGD/RTV. Zaciągamy zobowiązania pieniężne także na wydatki poprawiające urodę, medyczne i zdrowotne.

„Najnowsza kampania banku skupia się na prawdziwych potrzebach naszych klientów. Staramy się odzwierciedlić prawdziwe emocje, z którymi „nasi klienci” się borykają, ponieważ, stawiamy ich na pierwszym planie. W Raiffeisen Digital Bank, człowiek i jego potrzeby są wartością nadrzędną, a nasze działania marketingowe oraz oferowane produkty są projektowane tak, aby spełniać to założenie. Kampania nie skupia się wyłącznie na naszych produktach. W centrum uwagi jest klient. To on jest bohaterem historii, a produkt jest rozwiązaniem jego poszukiwań konsumenckich.” – dodaje Pauline Schreuder, Head of Customer Growth w Raiffeisen Digital Bank.

„W ciągu ostatniego roku obserwowaliśmy dynamiczny rozwój rynku kredytowego w Polsce, który odzwierciedla zarówno ogólnoświatowe zmiany gospodarcze, jak i lokalne potrzeby konsumentów. Pomimo pewnych wyzwań inflacyjnych i wzrostu stóp procentowych, popyt na kredyty gotówkowe, konsumenckie, pozostał stabilny, co pokazuje, iż Polacy wciąż potrzebują wsparcia finansowego w realizacji większych zakupów czy codziennych wydatków.” – komentuje Kamil Niewiatowski, Country Manager na Polskę w Raiffeisen Digital Bank.

Na bazie wewnętrznej analizy przeprowadzonej przez Raiffeisen Digital Bank na portfelu kredytowym klientów można zaobserwować pewne sezonowe trendy i wahania w preferencjach oraz celach pożyczkowych konsumentów. Kredyty zaciągane na wakacyjny wypoczynek osiągają szczyt latem, co pokrywa się z sezonem urlopowym. Co ciekawe, pożyczki na bieżące wydatki domowe utrzymują stały poziom, ale w listopadzie i grudniu zauważalny jest wzrost akcji kredytowej na różne inne wydatki, co najprawdopodobniej jest związane z zakupami świątecznymi i wydarzeniami, takimi jak Black Friday.

„Warto wspomnieć, iż widać wzrost zainteresowania kredytami refinansowymi, co może być związane z poszukiwaniem przez klientów sposobów na optymalizację swoich zobowiązań i lepsze zarządzanie budżetem domowym. Oferta Raiffeisen Digital Bank, która koncentruje się na prostocie i możliwej cyfryzacji procesu, doskonale wpisuje się w te potrzeby, umożliwiając klientom szybki i łatwy dostęp do środków na różne cele. Zgodnie z krajowymi statystykami, średnie dochody w Polsce rosną, co daje klientom większą zdolność kredytową. Jednak widzimy również, iż choćby osoby o wyższych dochodach chętnie korzystają z kredytów na realizację większych planów, jak zakup samochodu czy remont mieszkania.” – dodaje Kamil Niewiatowski.

Źródło: Raiffeisen Digital Bank AG

Idź do oryginalnego materiału