Targi inaczej, czyli innowacje na InnoTrans

4 tygodni temu

InnoTrans, czyli Międzynarodowe Targi Technologii Transportu, to największe tego typu wydarzenie na świecie. Organizowane co dwa lata z wielkim rozmachem, targi stanowią jedno z najnowocześniejszych i najchętniej odwiedzanych wydarzeń. Jeszcze nie rozpoczęła się 14 edycja InnoTrans, a organizatorzy już planują kolejną, która odbędzie się w dniach 22-25 września 2026 roku.

InnoTrans stawia sobie za główny cel promowanie nowości i innowacyjności w transporcie, stąd czekają nas liczne technologiczne i nie tylko premiery. Rozmach, z jakim przygotowano wydarzenie, potwierdza chociażby fakt, iż w uroczystości jego otwarcia ma wziąć udział blisko 1000 zaproszonych gości z branży mobilnościowej, polityki i mediów. Zapowiada się zatem także wielkie widowisko.

Warto teraz jednak podkreślić innowacyjny charakter targów nie tylko w zakresie nowości technologicznych w mobilności, ale także w samym funkcjonowaniu targów, dzięki powszechnemu zastosowaniu rozwiązań digitalnych.

Z jednej zatem strony uruchomiono nową powierzchnię wystawienniczą – tzw. AI Mobility Lab. Jest to odpowiedź na powszechną tendencję do automatyzacji systemów transportowych, stąd w hali 7.1A będzie można zapoznać się z rozwiązaniami opartymi na sztucznej inteligencji. Przewodnikiem w trakcie wycieczek po halach targowych także będzie AI – codziennie organizowane są bowiem dwie AI Tours (oprócz tradycyjnych World Innovation Tours). Wycieczka taka ma trwać ok. 90 minut, a obcojęzyczni goście, zaopatrzeni zostaną w zestawy słuchawkowe do symultanicznego tłumaczenia na angielski.

Z drugiej strony powstały też platforma InnoTrans Plus i bezpłatna aplikacja InnoTrans. We wszystkich halach działać ma bezpłatne Wi-Fi. Organizatorzy w oficjalnych zapowiedziach podkreślają najważniejsze korzyści, które dają platforma i aplikacja, takie jak sprawna rejestracja w systemie i aktualizacja kontaktów, możliwość szybkiego przejrzenia listy wszystkich wystawców i ich produktów, a tym samym odnalezienia interesujących nas danych lub firm, możliwość zorganizowania spotkania czy prowadzenia czatu lub wideo rozmowy z innymi użytkownikami aplikacji, także transfer i wymianę danych. I najważniejsze, możliwość obejrzenia wszystkich wydarzeń, które będą na żywo transmitowane – dotyczy to zarówno głównych wydarzeń, jak i imprez towarzyszących.

Obie te usługi, wchodzące w skład tzw. pakietu medialnego, dają wystawcom szansę na cyfrowe rozszerzenie swojej obecności na targach, tym samym na pozyskanie nowych partnerów biznesowych.

Fakt, iż w 2022 roku brało w wydarzeniu w Berlinie udział 2771 międzynarodowych wystawców, uświadamia, jak cennym i przydatnym narzędziem jest InnoTrans Plus. Pięć obszernych segmentów tegorocznej edycji InnoTrans, czyli Technika Kolejowa, Infrastruktura Kolejowa, Transport Publiczny, Budowa Tuneli oraz Wnętrza, na które podzielono wszystkie wystawiennicze kategorie (tj. – wg danych organizatora: pojazdy szynowe, układy i części, konserwacja i serwis pojazdów kolejowych, projekty i wyposażenie wnętrz, wykładziny podłogowe, obicia siedzeń, uchwyty, autobusy dalekobieżne i miejskie, systemy informacyjne, urządzenia stacjonarne, sterowanie ruchem, ustalanie opłat za przejazd, logistyka transportu towarowego, maszyny budowlane i osprzęt do nich, systemy bezpieczeństwa, wentylacji, oświetlenia, materiały budowlane, nawierzchnie, szyny, systemy torów, wytyczanie tras, pomiary, technologie podziemnych prac budowlanych – budowa tuneli) także sugerują wręcz konieczność korzystania z aplikacji InnoTrans, by nie przegapić żadnej z targowych atrakcji.

Jeśli zatem nie osobiście, to warto wybrać się na targi InnoTrans chociaż wirtualnie, bo liczymy, iż transmisje będą również ogólnodostępne, nie tylko dla bezpośrednich gości targowych.

Szerzej o zakresie i celach ogólnych tej prestiżowej imprezy oraz o jej atrakcjach i specyfice już pisaliśmy tutaj:

Już jutro rozpoczynają się Targi InnoTrans 2022 – największa na świecie wystawa techniki kolejowej
Zbliża się największe kolejowe święto – berlińskie targi InnoTrans 2024

Autor: AF

Idź do oryginalnego materiału