Sprzedawcy korzystający z TikTok Shop w Wielkiej Brytanii powinni przygotować się na istotne zmiany. TikTok zwiększa bowiem opłaty za sprzedaż na tej popularnej platformie. Zmiana ta może wpłynąć na wielu sprzedawców, którzy do tej pory korzystali z atrakcyjnych warunków finansowych TikTok Shop, aby rozwijać swoje biznesy.
TikTok zwiększa opłaty w Wielkiej Brytanii
W ramach nowej polityki TikTok Shop, zwiększa opłaty dla sprzedawców w Wielkiej Brytanii z dotychczasowych 5% do 9%. To pierwsza taka podwyżka od momentu uruchomienia TikTok Shop na brytyjskim rynku w 2022 roku. Pierwotnie niska prowizja miała przyciągnąć nowych sprzedawców i zbudować dużą bazę użytkowników. Gigantowi udało się to osiągnąć i teraz platforma przechodzi na kolejny etap swojego rozwoju.
Wzrost prowizji można interpretować jako część strategii długoterminowego rozwoju TikTok Shop. Firma, która jest międzynarodową spółką zależną chińskiego giganta technologicznego ByteDance, zdecydowała się na ten krok w celu finansowania dalszych inwestycji w rynek e-commerce. Mimo rozczarowujących wyników w Wielkiej Brytanii, TikTok Shop planuje rozszerzenie działalności na kolejne rynki europejskie, w tym Irlandię i Hiszpanię, co ma nastąpić już w październiku.
Choć podwyżka do 9% może wydawać się znacząca, TikTok Shop przez cały czas oferuje konkurencyjne warunki w porównaniu z innymi platformami sprzedażowymi. Dla porównania, eBay pobiera prowizje w przedziale od 5% do 14,9%, a Amazon od 7,14% do 15,3%. Warto jednak zauważyć, iż eBay ostatnio zrezygnował z opłat dla sprzedawców odzieży używanej, aby wspierać gospodarkę cyrkularną. Z kolei przypadku elektroniki użytkowej i komputerów, gdzie eBay pobiera 6,9%, a Amazon 7,14%, nowe opłaty TikTok Shop mogą sprawić, iż sprzedaż tych produktów stanie się mniej opłacalna na tej platformie, a detaliści prawdopodobnie wybiorą inne platformy.
Duże wyświetlenia zwolnią sprzedawców z opłat
TikTok Shop nie tylko zwiększa opłaty, ale wprowadza również nowy program o nazwie „Seller Missions”, którego celem jest wspieranie twórców treści i sprzedawców na platformie. Sprzedawcy, którzy osiągną określoną liczbę transmisji na żywo (TikTok Live) lub filmów zakupowych, będą mogli skorzystać z obniżki prowizji. Celem tego programu jest nie tylko zwiększenie sprzedaży, ale także angażowanie społeczności TikTok poprzez treści wideo, które są kluczowym elementem strategii platformy opartej na „handlu odkrywczym”.
Czytaj też: Wielka Brytania wyszła z recesji, jednak jej perspektywy są marne
Dążymy do zapewnienia jak najlepszych doświadczeń dla naszych sprzedawców i kupujących. Ten krok pozwala nam dalej inwestować w budowanie rynku przyszłości, w tym w ulepszone operacje i usługi, które pomogą naszym sprzedawcom odnieść sukces. Sprzedawcy i marki, które odnoszą największe sukcesy na TikTok Shop, to ci, którzy angażują swoją społeczność za pośrednictwem transmisji LIVE i filmów zakupowych, i jesteśmy pewni, iż nasze nowe inicjatywy wspierające tworzenie treści przyspieszą sprzedaż – powiedział Jan Wilk, szef operacji TikTok Shop w Wielkiej Brytanii.
Zakaz TikToka uderzy w sprzedawców? Firmy muszą zareagować
TikTok Shop increases seller fees in the UK
Znajdziesz nas w Google News