TRAKO: Alstom zmodernizuje systemy srk na linii kolejowej nr 354 – umowa ze spółką PORR podpisana

20 godzin temu

Podczas 16. edycji Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO Alstom podpisał umowę z PORR-em na realizację systemów sterowania ruchem kolejowym w ramach rozbudowy linii kolejowej nr 354 w Obornikach Wielkopolskich. Inwestycja obejmuje budowę nowego toru i drugiej przeprawy mostowej przez rzekę Wartę. Prace mają zostać zrealizowane do końca drugiego kwartału 2026 r.

Projekt ma na celu likwidację wąskiego gardła na linii kolejowej nr 354, co znacząco usprawni prowadzenie ruchu pociągów i podniesie poziom bezpieczeństwa. Alstom odpowiada za kompleksowe zaprojektowanie i wdrożenie systemów srk na odcinku od posterunku odgałęźnego Oborniki Wielkopolskie Most do stacji Oborniki Wielkopolskie.

W ramach kontraktu przewidziano zabudowę urządzeń srk dla nowej mijanki w Parkowie oraz wprowadzenie zmian w Lokalnym Centrum Sterowania (LCS). Realizacja uzupełni szeroko zakrojoną modernizację linii kolejowej Poznań – Piła, którą zakończono w 2019 r.

Rozbudowa linii kolejowej nr 354 odzwierciedla zarówno techniczne ambicje projektu, jak i wyjątkowe zdolności zespołu Alstom do realizacji wyzwań w sposób efektywny i elastyczny. Dzięki naszemu doświadczeniu i sprawdzonym rozwiązaniom technologicznym możemy wspierać rozwój infrastruktury kolejowej w regionie, który ma strategiczne znaczenie zarówno dla połączeń pasażerskich, jak i transportu towarowego – powiedział Adam Juretko, dyrektor oddziału Katowice w Alstom Polska.

Kompleksowa przebudowa infrastruktury kolejowej

Budowa dodatkowego toru w Obornikach Wielkopolskich oraz drugiej przeprawy mostowej przez Wartę służy podniesieniu standardów i częstotliwości połączeń pasażerskich. Powstanie również nowa mijanka w Parkowie, która zwiększy przepustowość linii.

Projekt zakłada również budowę nowego peronu na przystanku Oborniki Wielkopolskie Miasto wraz z nowymi wiatami, przejściem podziemnym i windami, oświetleniem, tablicami informacyjnymi oraz udogodnieniami dla osób z ograniczoną mobilnością. Inwestycja ma poprawić dostępność transportu kolejowego dla mieszkańców regionu.

Fot. Alstom

Zobacz również:

Gdańsk stolicą europejskiego kolejnictwa – TRAKO 2025 oficjalnie zainaugurowane
TRAKO: Alstom planuje rozwój centrum serwisowego lokomotyw w Polsce – na celowniku Rybnik
Idź do oryginalnego materiału