PKP Polskie Linie Kolejowe SA (PKP PLK) otworzyły oferty w postepowaniu przetargowym „Zaprojektowanie (w zakresie branży srk) i kompleksowe wykonanie robót budowlanych na linii kolejowej nr 622 na odcinku H Szczyrzyc – Tymbark” w ramach projektu „Budowa nowej linii kolejowej Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/Mszana Dolna oraz modernizacja istniejącej linii kolejowej nr 104 Chabówka – Nowy Sącz – etap II”. Zgłosiły się 3 konsorcja.
Lp. | Nazwa podmiotu | Oferowana cena brutto [zł] |
1. | Konsorcjum firm: – PORR SA (lider) – PORR BAU GmbH (partner) – Trakcja System sp. z o.o. (partner) | Całkowita cena: 2 173 410 000 Zakres podstawowy: 2 169 971 715,81 Opcja na interfejs: 3 438 284,19 |
2. | Konsorcjum firm: – Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor sp. z o.o. (lider) – DOGUS INSAAT VE TICARET A.S. (partner) – DOGUS CONSTRUCTION POLAND sp. z o.o. (partner) | Całkowita cena: 1 917 858 610,55 Zakres podstawowy: 1 914 310 528,87 Opcja na interfejs: 3 548 081,68 |
3. | Konsorcjum firm: – Budimex SA (lider) – Budimex Kolejnictwo SA (partner) – Gülermak SA (partner) | Całkowita cena: 2 082 826 134,14 Zakres podstawowy: 2 079 751 134,14 Opcja na interfejs: 3 075 000,00 |
Budżet, jaki PKP PLK zamierza przeznaczyć na realizację tej inwestycji, wynosi ponad 2,64 mld zł brutto (zakres podstawowy), zatem wszystkie złożone oferty są zdecydowanie tańsze. Mowa o różnicy na poziomie 500-700 mln zł brutto. Jedynym kryterium oceny złożonych propozycji jest cena (100%). Tym samym najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum firm Intercor, DOGUS INSAAT VE TICARET i DOGUS CONSTRUCTION POLAND (1,91 mld zł brutto).
Autor: Damian Malesza
Sprawdź również: