Trzy oferty w przetargu na budowę odcinka Szczyrzyc – Tymbark. Wszystkie dużo tańsze niż budżet

2 dni temu

PKP Polskie Linie Kolejowe SA (PKP PLK) otworzyły oferty w postepowaniu przetargowym „Zaprojektowanie (w zakresie branży srk) i kompleksowe wykonanie robót budowlanych na linii kolejowej nr 622 na odcinku H Szczyrzyc – Tymbark” w ramach projektu „Budowa nowej linii kolejowej Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/Mszana Dolna oraz modernizacja istniejącej linii kolejowej nr 104 Chabówka – Nowy Sącz – etap II”. Zgłosiły się 3 konsorcja.

Lp.Nazwa podmiotuOferowana cena brutto [zł]
1.Konsorcjum firm:
– PORR SA (lider)
– PORR BAU GmbH (partner)
– Trakcja System sp. z o.o. (partner)
Całkowita cena:
2 173 410 000

Zakres podstawowy:
2 169 971 715,81

Opcja na interfejs:
3 438 284,19
2.Konsorcjum firm:
– Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor sp. z o.o. (lider)
– DOGUS INSAAT VE TICARET A.S. (partner)
– DOGUS CONSTRUCTION POLAND sp. z o.o. (partner)
Całkowita cena:
1 917 858 610,55

Zakres podstawowy:
1 914 310 528,87

Opcja na interfejs:
3 548 081,68
3.Konsorcjum firm:
– Budimex SA (lider)
– Budimex Kolejnictwo SA (partner)
– Gülermak SA (partner)
Całkowita cena:
2 082 826 134,14

Zakres podstawowy:
2 079 751 134,14

Opcja na interfejs:
3 075 000,00

Budżet, jaki PKP PLK zamierza przeznaczyć na realizację tej inwestycji, wynosi ponad 2,64 mld zł brutto (zakres podstawowy), zatem wszystkie złożone oferty są zdecydowanie tańsze. Mowa o różnicy na poziomie 500-700 mln zł brutto. Jedynym kryterium oceny złożonych propozycji jest cena (100%). Tym samym najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum firm Intercor, DOGUS INSAAT VE TICARET i DOGUS CONSTRUCTION POLAND (1,91 mld zł brutto).

Autor: Damian Malesza

Sprawdź również:

Kolej po ponad 30 latach wróci do Łomży – umowa podpisana
Otwarcie ofert przetargowych na prace na linii kolejowej nr 669 – Jaworzno-Szczakowa
Idź do oryginalnego materiału