Trzy umowy PKO Banku Polskiego z Językowym znakiem jakości
- Umowy kluczowych produktów PKO Banku Polskiego z Językowym znakiem jakości od Fundacji Języka Polskiego.
- Fundacja doceniła umowy Pożyczki gotówkowej, PKO Konta za Zero i Przejrzystej karty kredytowej za prosty, poprawny i przyjazny język.
- Bank pracuje nad uproszczeniem kolejnych dokumentów, które dostają klienci.
Językowy znak jakości przyznawany przez Fundację Języka Polskiego to wyróżnienie dla instytucji, które w komunikacji z klientami stosują ideę prostego języka i efektywnej komunikacji. Fundacja przyznała certyfikaty dla umów trzech kluczowych produktów PKO Banku Polskiego dla klientów indywidualnych. Wyróżnienie otrzymały umowy pożyczki gotówkowej, konta i karty kredytowej. Bank pracuje nad uproszczeniem kolejnych dokumentów.
– PKO Bank Polski konsekwentnie i twórczo zmienia styl komunikacji. Przyczynia się do tego zespół pracowników, którzy otwarci są na nieszablonowe rozwiązania i przede wszystkim – myślą o klientach. Praca z umowami była dla banku nie lada wyzwaniem, bo język tego typu dokumentów jest sformalizowany i specjalistyczny. W dodatku musi się w nich zmieścić dużo informacji. W wyróżnionych umowach udało się znaleźć równowagę czy też kompromis, co prawdopodobnie docenią odbiorcy. Przyjazna forma i prostszy – choć nie zbanalizowany – język sprawiają, iż umowy są bardziej przystępne. Klienci lepiej rozumieją swoje prawa i obowiązki - i dzięki temu mogą czuć się pewniej -– podkreśla Magdalena Wanot, prezeska Fundacji Języka Polskiego.
Językowy znak jakości to prestiżowe wyróżnienie, które przyznaje Fundacja Języka Polskiego. Mogą się nim szczycić dokumenty, które są napisane w prosty, jasny i przejrzysty sposób.
– Certyfikat Językowego znaku jakości dla umowy pożyczki gotówkowej, który otrzymaliśmy, to dopełnienie tworzenia prostych umów dla produktów, które najczęściej wybierają nasi klienci. Oczywiście to nie koniec - pracujemy nad kolejnymi dokumentami. Jesteśmy przekonani, iż umowy napisane prostym i zrozumiałym językiem pozwolą naszym klientom lepiej zrozumieć produkty, jakie kupują. Prosty język w komunikacji, to już nie trend, ale konieczność, aby wzmacniać zaufanie i budować trwałe relacje z klientami-– mówi Agnieszka Bąba, dyrektor Biura Rozwoju Produktów w Departamencie Finansowania Klienta Detalicznego PKO Banku Polskiego.
– Umowy konta i karty kredytowej czytają i podpisują miliony naszych klientów. To podstawa, aby były one napisane prostym i zrozumiałym językiem przy zachowaniu wszystkich prawnych aspektów takich umów. od dzisiaj wszystkie dokumenty, które dotyczą PKO Konta za Zero, napisane są zgodnie z zasadami prostego języka. Jak to zrobiliśmy? Przede wszystkim, przyjęliśmy perspektywę odbiorcy - wykorzystaliśmy powszechnie używane słowa, bez zbędnych i trudnych określeń. Zwięźle, rzeczowo i na temat - to najważniejsze cechy, którymi kierowaliśmy się, tworząc treść do obecnych dokumentów konta i karty-– dodaje Paweł Placzke, dyrektor Departamentu Produktów Klienta Indywidualnego w PKO Banku Polskim.
Umowy pożyczki gotówkowej, konta i karty kredytowej zostały sprawdzane i ocenione pod kątem:
- trudności tekstu na podstawie Jasnopisu,
- poprawności językowej,
- organizacji i wyglądu treści,
- zasad prostego języka,
- efektywności, relacyjności i przyjazności komunikacji.
***
PKO Bank Polski jest największym bankiem w kraju, instytucją z ponad 100 letnią tradycją. Dostarczamy usługi finansowe dla ponad 12 milionów klientów indywidualnych, firmowych, korporacyjnych i samorządowych. Dzięki aplikacji IKO jesteśmy najbardziej mobilnym bankiem w kraju. Co sekundę rozliczamy w niej ponad 30 transakcji. Każdego dnia rozliczamy około miliona przelewów przychodzących i wychodzących. Jesteśmy w 314 powiatach, a 75 proc. Polaków ma do nas mniej niż 5 km z domu. Ekspansję międzynarodową naszych klientów wspierają oddziały korporacyjne banku w Niemczech, Czechach, Słowacji i Rumunii. Za pośrednictwem Fundacji, inicjujemy i realizujemy projekty społeczne. Jesteśmy także zaangażowani we wsparcie kultury i sportu. Nasza Grupa Kapitałowa dostarcza najbardziej kompleksową ofertę usług finansowych w Polsce. W jej skład wchodzą m.in. spółki działające w branży leasingowej, ubezpieczeniowej, oszczędności emerytalnych, funduszy inwestycyjnych i faktoringu. Kapitalizacja giełdowa PKO Banku Polskiego na koniec 2024 roku wyniosła 74,7 mld zł.
#nr 1 i kropka