Unibep i Track Tec Construction wybudują bocznicę CPK za 143 mln zł – umowa podpisana

3 godzin temu

Konsorcjum firm Unibep i Track Tec Construction zrealizuje bocznicę kolejową dla Centralnego Portu Komunikacyjnego. Dziś został podpisany kontrakt w tej sprawie – o wartości 143 mln zł brutto. Obiekt powstanie na północny zachód od przyszłego lotniska. Przedsięwzięcie będzie realizowane w formule „projektuj i buduj”, a prace potrwają 3 lata.

Nowa infrastruktura umożliwi transport około 40 mln ton materiałów budowlanych na potrzeby budowy terminala oraz linii Kolei Dużych Prędkości (KDP) Warszawa – Łódź. Koleją dowożone będą grysy, kruszywa, spoiwa hydrauliczne, asfalt oraz stal. Skala przedsięwzięcia wyklucza bazowanie wyłącznie na transporcie drogowym.

Bocznica kolejowa z myślą o przyszłości

Po zakończeniu budowy lotniska bocznica będzie służyć jego potrzebom. Jak zaznacza Piotr Rachwalski, członek zarządu CPK ds. kolei, docelowo trasa zostanie wpisana w przebieg linii CMK Północ biegnącej przez Płock i Włocławek do Trójmiasta – wykonawca musi więc dostosować najważniejsze elementy inwestycji do parametrów KDP.

Konsorcjum odpowiada za całość inwestycji tj. dokumentację projektową, pozyskanie pozwoleń, roboty budowlane i odbiór. Bocznica połączy linię kolejową nr 3 z przyszłym terminalem towarowym CPK. Włączenie w istniejącą infrastrukturę zostanie zlecone w odrębnym postępowaniu prowadzonym wspólnie z Polskimi Liniami Kolejowymi (PLK).

Zobacz również:

Port Polska zamiast CPK. Premier ogłasza rebranding projektu
CPK: Rozpoczęły się rozmowy z kandydatami na wykonawcę terminala pasażerskiego
Idź do oryginalnego materiału