Valtra ulepsza modele A105 i A115. Co się zmieniło?

4 godzin temu

Valtra zmodernizowała popularne modele A105 i A115 z Serii A piątej generacji. od dzisiaj będą one dostępne wyłącznie z czterobiegową przekładnią Powershift – 16+16R lub 32+32R. Producent całkowicie odchodzi od tradycyjnej dźwigni zmiany biegów w tych modelach – wszystkie wyposażono w elektroniczne sterowanie skrzynią.

Valtra A205 i A115. Co się zmieniło?

W zaktualizowanych modelach pojawiło się kilka zmian:

  • Przeniesienie napędu wyłącznie przy pomocy elektrycznie sterowanej przekładni HiTech 4 z ulepszonym przełączaniem zakresów A–D.

  • Zwiększona widoczność dzięki większym o 70% lusterkom.

  • Nowe stopnie z aluminium ułatwiające dostęp do kabiny.

  • Udoskonalona klimatyzacja i dodatkowa nagrzewnica z niezależną pompą.

  • Większy zbiornik paliwa (200 l) oraz opcja stalowego zbiornika do zastosowań leśnych.

  • Nowy system filtracji powietrza w kabinie.

Valtry A105 i A115 doczekały się zmian m.in. w kabinie; system ogrzewania pozostało lepiej przystosowany do prac w niskich temperaturach. Fot. Valtra

„Ulepszenia w systemie ogrzewania i klimatyzacji nie tylko zwiększają komfort kierowcy, ale także poprawiają bezpieczeństwo, ponieważ szyby pozostają przezroczyste choćby w różnych warunkach z dwóch stron [w temperaturach] poniżej zera” – mówi Timo Mattila, specjalista ds. produktów w Valtra EME.

Valtra A105 i A115 a precyzyjne rolnictwo

Modele A105 i A115 są teraz dostępne z fabrycznie montowanym systemem Valtra Guide – automatycznym prowadzeniem opartym na GPS, znanym z większych modeli. Dzięki temu mniejsze ciągniki również mogą pracować z dokładnością do centymetra.

Ciągniki A105 i A115 są teraz dostępne z fabrycznie montowanym systemem Valtra Guide, fot. Valtra

Zmodernizowane modele obsługują maszyny kompatybilne z ISOBUS oraz oferują integrację z systemem zdalnego monitorowania Valtra Connect.

Hydraulika i wyposażenie dodatkowe

Modele wyposażono w wydajną hydraulikę z dwiema pompami (98 l/min) i nowymi zaworami z kontrolowanym przepływem. Przedni podnośnik o udźwigu 2,5 tony dostępny jest w wersji mechanicznej, elektronicznej lub bez sterowania.

Opcjonalnie można doposażyć ciągnik w ładowacz czołowy oraz skorzystać z personalizacji w programie Valtra Unlimited.

„Najbardziej efektywna praca jest możliwa z elektryczno-hydraulicznym ładowaczem czołowym. Unlimited może zapewnić taką samą łatwość obsługi zarówno przedniego, jak i tylnego układu zawieszenia” – dodaje Timo Mattila.

Źródło: Valtra, opr. mw

Idź do oryginalnego materiału