Valtra zmodernizowała popularne modele A105 i A115 z Serii A piątej generacji. od dzisiaj będą one dostępne wyłącznie z czterobiegową przekładnią Powershift – 16+16R lub 32+32R. Producent całkowicie odchodzi od tradycyjnej dźwigni zmiany biegów w tych modelach – wszystkie wyposażono w elektroniczne sterowanie skrzynią.
Valtra A205 i A115. Co się zmieniło?
W zaktualizowanych modelach pojawiło się kilka zmian:
-
Przeniesienie napędu wyłącznie przy pomocy elektrycznie sterowanej przekładni HiTech 4 z ulepszonym przełączaniem zakresów A–D.
-
Zwiększona widoczność dzięki większym o 70% lusterkom.
-
Nowe stopnie z aluminium ułatwiające dostęp do kabiny.
-
Udoskonalona klimatyzacja i dodatkowa nagrzewnica z niezależną pompą.
-
Większy zbiornik paliwa (200 l) oraz opcja stalowego zbiornika do zastosowań leśnych.
-
Nowy system filtracji powietrza w kabinie.

„Ulepszenia w systemie ogrzewania i klimatyzacji nie tylko zwiększają komfort kierowcy, ale także poprawiają bezpieczeństwo, ponieważ szyby pozostają przezroczyste choćby w różnych warunkach z dwóch stron [w temperaturach] poniżej zera” – mówi Timo Mattila, specjalista ds. produktów w Valtra EME.
Valtra A105 i A115 a precyzyjne rolnictwo
Modele A105 i A115 są teraz dostępne z fabrycznie montowanym systemem Valtra Guide – automatycznym prowadzeniem opartym na GPS, znanym z większych modeli. Dzięki temu mniejsze ciągniki również mogą pracować z dokładnością do centymetra.

Zmodernizowane modele obsługują maszyny kompatybilne z ISOBUS oraz oferują integrację z systemem zdalnego monitorowania Valtra Connect.
Hydraulika i wyposażenie dodatkowe
Modele wyposażono w wydajną hydraulikę z dwiema pompami (98 l/min) i nowymi zaworami z kontrolowanym przepływem. Przedni podnośnik o udźwigu 2,5 tony dostępny jest w wersji mechanicznej, elektronicznej lub bez sterowania.
Opcjonalnie można doposażyć ciągnik w ładowacz czołowy oraz skorzystać z personalizacji w programie Valtra Unlimited.
„Najbardziej efektywna praca jest możliwa z elektryczno-hydraulicznym ładowaczem czołowym. Unlimited może zapewnić taką samą łatwość obsługi zarówno przedniego, jak i tylnego układu zawieszenia” – dodaje Timo Mattila.
Źródło: Valtra, opr. mw