Siemens Mobility zaprezentował na targach InnoTrans w Berlinie pierwszy pociąg dużych prędkości Velaro dla Egiptu. Jednostka dedykowana jest 2000-km systemowi kolei egipskich. Pociąg zaprojektowany został tak, by wytrzymać trudne warunki klimatyczne i piaszczyste północnej Afryki. To pierwsza jednostka z 41 pociągów Velaro wyprodukowanych przez Siemens Mobility, na potrzeby wielomiliardowego projektu konsorcjum z Orascom Construction i The Arab Contractors.

– Prezentacja pierwszego pociągu dużych prędkości Velaro jest ważnym kamieniem milowym, ponieważ pracujemy nad zapewnieniem Egipcjanom zrównoważonych podróży koleją. Velaro jest jednym z najnowocześniejszych pociągów dużych prędkości na świecie, obejmującym doświadczenie operacyjne ponad trzech miliardów kilometrów. Ten Velaro będzie jednym z 41 pociągów dużych prędkości, 94 pociągów regionalnych Desiro i 41 Vectronów, które będą działać w Egipcie w ramach tworzenia szóstej co do wielkości sieci dużych prędkości na świecie – mówił Michael Peter, CEO Siemens Mobility.
Velaro Egipt
Velaro Egypt, ośmiowagonowy pociąg dużych prędkości, ma 200 metrów długości i oferuje przedziały klasy Business i Standard, a także wagon restauracyjny. Pociąg ma pojemność 481 pasażerów (479 miejsc siedzących + dwa miejsca dla wózków inwalidzkich), internet na pokładzie i gniazdka elektryczne. Najnowocześniejsze wyświetlacze zapewniają pasażerom informacje o pociągu na żywo przez całą podróż. Velaro Egypt to najnowsza generacja platformy Velaro, zaczerpnięta z Velaro MS używanego przez Deutsche Bahn w Niemczech. Zawiera koncepcję rozproszonej trakcji i jest zaprojektowany tak, aby osiągać prędkości do 250 km/h.
Zbudowany tak, aby wytrzymać ekstremalne warunki klimatyczne i piaszczyste
Aby sprostać wyjątkowym wyzwaniom środowiskowym w Egipcie, takim jak wysokie temperatury, piasek i kurz, pociąg Velaro Egypt został wyposażony w specjalne funkcje zapewniające maksymalną dostępność. Zewnętrzne szczeliny zostały uszczelnione dzięki pokryw lub szczotek, aby zminimalizować wnikanie piasku i pyłu. W komponentach prowadzących powietrze zainstalowane zostały zaawansowane systemy filtrów, aby utrzymać czyste powietrze, a przepływ powietrza w obszarze podpodłogowym został zoptymalizowany, aby zapobiec przegrzaniu komponentów.
Aby zapobiec unoszeniu się piasku i pyłu do górnych obszarów lub na dach jednostki, opracowano spoilery i dodatkowe środki aerodynamiczne, używane do optymalizacji przepływu powietrza.
Ponadto zwiększono wydajność chłodzenia systemu klimatyzacji.
Aby wyposażyć całą sieć kolejową, Siemens Mobility dostarczy pociągi oparte na sprawdzonych platformach produktowych. w tej chwili trwa produkcja. SM zbudował i przetestował już pięć jednostek.








