VeloBank jako partner Fundacji Powszechnego Czytania angażuje się w działania promujące czytelnictwo. Obejmą one zarówno pracowników, jak i klientów banku.
Kody do Legimi
Według danych Biblioteki Narodowej 43% Polaków przeczytało w 2023 roku co najmniej jedną książkę. By poprawić te statystyki, VeloBank postanowił przekazać każdemu ze swoich klientów po dwa kody do kolekcji książek Legimi. Jeden jest przeznaczony bezpośrednio dla nich, a drugi mogą przekazać swoim bliskim. Bank dba również o rozwój czytelnictwa wśród swoich pracowników.
„Czytanie to świetna przygoda, do której chcemy zachęcić wszystkich. Dzielimy się miłością do książek z naszymi pracownikami. Przygotowaliśmy dla nich przestrzeń, w której w komfortowych warunkach mogą odpocząć, wziąć do ręki ulubioną książkę i złapać oddech między kolejnymi zadaniami. To dla nas jeden z elementów employer brandingu, ale myślimy też o klientach, którym rozdajemy kody do Legimi. Kod dostaje każdy, w podziękowaniu za bycie naszym klientem i aktywne korzystanie z naszych usług i to nie jeden kod, a dwa, również dla bliskiej osoby” – wskazuje Katarzyna Meissner, dyrektor zarządzająca Obszarem Komunikacji i Marketingu w VeloBanku.
VeloBank i Fundacja Powszechnego Czytania
Działania VeloBanku wpisują się w rolę partnera Fundacji Powszechnego Czytania, którym jest instytucja. Sama fundacja prowadzi rozmaite akcje promujące czytelnictwo, zwłaszcza wśród grup zagrożonych wykluczeniem. Przedstawiciele fundacji nie kryją zadowolenia, iż angażuje się w nie również VeloBank.
„Działania VeloBanku idealnie wpisują się w ideę upowszechnienia czytania, czyli sprawienia, by czytanie stało się przyjemnością i czynnością powszechną. Jesteśmy zachwyceni pomysłem zespołu banku na rozdawanie broszury #TataTeżCzyta pracownikom i klientom, a teraz uzupełnieniem w postaci rozesłania kodów. To idealne działania, bo pokazują, iż czytanie jest częścią naszego życia, czy znajdziemy się w muzeum, czy w banku” – podsumowuje Maria Deskur, prezes zarządu Fundacji Powszechnego Czytania.