Visa widzi ogromny potencjał w roli agentów AI w handlu

5 dni temu

Visa zaprezentowała rozwiązania związane z przyszłością handlu, w tym zaawansowane technologie napędzane sztuczną inteligencją umożliwiające konsumentom szybsze i łatwiejsze wyszukiwanie oraz zakup produktów. Ogłoszono także nowe strategiczne partnerstwa i innowacje produktowe.

– Wraz z pojawianiem się nowych sposobów płatności, rośnie potrzeba, by działały one w ramach sieci, która nie tylko jest zawsze aktywna, ale też bezpieczna, niezawodna, skalowalna i innowacyjna. Wykorzystujemy moc naszej sieci oraz wieloletnie doświadczenie, aby wprowadzać nowe produkty i rozwiązania, które zrewolucjonizują handel oraz zapewnią bezpieczeństwo i zaufanie do płatności opartych na sztucznej inteligencji – powiedział Ryan McInerney, CEO Visa.

Kierunki rozwoju

Visa podzieliła się informacjami o tym, w jaki sposób połączenie sztucznej inteligencji i cyfrowego handlu może znacząco zmienić to, jak konsumenci wyszukują i kupują produkty oraz usługi. W niedalekiej przyszłości będą oni umożliwiać agentom AI przeglądanie, wybieranie, kupowanie i zarządzanie zakupami w swoim imieniu. By jednak było to możliwe, agenci będą musieli zyskać zaufanie nie tylko użytkowników, ale również banków i sprzedawców.

Visa ma zamiar wesprzeć budowanie zaufania w zakresie handlu opartego na AI, w prosty sposób oferując dostęp do swojej sieci partnerom firmy – platformom AI, firmom technologicznym, bankom, fintechom, sprzedawcom i innym podmiotom. To kolejny krok Visa w kierunku połączenia jeszcze większej liczby kupujących i sprzedających dzięki płynnym, bezpiecznym płatnościom cyfrowym.

Nowa era handlu

W ciągu ostatnich 25 lat sieć Visa przetworzyła 3,3 biliona transakcji. Organizacja będzie rozbudowywać dotychczasową infrastrukturę oraz rozwijać standardy i możliwości dostępne w tej chwili w handlu tradycyjnym i cyfrowym, aby oferować je także w handlu wspieranym przez sztuczną inteligencję. niedługo konsumenci – za pośrednictwem platform wykorzystujących tę technologię – będą mogli umożliwić agentom AI korzystanie z kart Visa przy każdego rodzaju transakcji w dowolnej placówce handlowej przyjmującej płatności Visa (których w tej chwili jest ponad 150 milionów).

– Historycznie Visa wykorzystywała sztuczną inteligencję do ochrony konsumentów, używając tej technologii do zwalczania oszustw. Teraz umożliwimy AI wspieranie konsumentów, fundamentalnie zmieniając sposób, w jaki robią zakupy, tak aby były bardziej spersonalizowane, przydatne i przyjemne – dodał Ryan McInerney. – Płatność jest kluczowym elementem powodzenia każdego rodzaju wymiany handlowej online opartej na sztucznej inteligencji. jeżeli nie ma płatności, nie istnieje handel. I tu jest miejsce na doświadczenie i zaufanie, które wnosi Visa.

Aby przyspieszyć rozwój handlu opartego na sztucznej inteligencji do oczekiwanego tempa i skali, firma współpracuje z popularnymi wśród konsumentów i sprzedawców platformami AI i markami, takimi, jak: Anthropic, IBM, Microsoft, Mistral AI, OpenAI, Perplexity, Stripe oraz Samsung.

Widzimy ogromny potencjał w roli agentów AI w handlu. Mogą oni upraszczać podstawowe czynności, takie jak zamawianie artykułów spożywczych, po bardziej zaawansowane procesy obejmujące wyszukiwanie ofert i podejmowanie decyzji, jak i zdobycie trudno dostępnej rezerwacji w restauracji czy biletu na koncert – wskazał Jack Forestell, Chief Product and Strategy Officer w Visa. – To przełomowa zmiana, wprowadzająca więcej magii i wygody do doświadczeń konsumentów i tworząca nowy świat, który na zawsze zmieni sposób, w jaki robimy zakupy – dodał.

Idź do oryginalnego materiału