VRG podtrzymuje plan dot. capex na br. na poziomie ok. 41 mln zł

4 godzin temu

Warszawa, 21.08.2025 (ISBnews) – Grupa VRG planuje wydatki inwestycyjne na poziomie ok. 41 mln zł w 2025 r. – podtrzymując wcześniejsze oczekiwania, podała spółka.

“Planowane wydatki inwestycyjne w 2025 roku są szacowane na poziomie ok. 41 mln zł. Będą one przeznaczone na rozwój segmentu odzieżowego i jubilerskiego, między innymi w zakresie infrastruktury wspierającej procesy zarządzania biznesem, a także na otwarcie nowych lub odnowienie istniejących już powierzchni handlowych salonów stacjonarnych marek Grupy VRG” – czytamy w sprawozdaniu zarządu.

“Zasadniczym celem Grupy VRG w 2025 roku będzie poprawa rentowności w segmencie odzieżowym oraz wzrost zysku operacyjnego w segmencie jubilerskim poprzez uzyskanie wzrostu sprzedaży w obu segmentach, rosnącej marży brutto oraz zapewnienie kontroli kosztów operacyjnych” – czytamy dalej.

Jeśli chodzi o markę jubileską W.Kruk, najważniejsze kierunki rozwoju to dalsza rozbudowa sieci stacjonarnej w Polsce, dynamiczny rozwój kanału e-commerce oraz ekspansja na nowe rynki. Priorytetem będzie umocnienie pozycji na rynku węgierskim, na którym marka jest obecna od końca 2023 roku. Planowana powierzchnia handlowa segmentu na koniec 2025 roku wyniesie 16 015 m2, wymieniono w materiale.

Na koniec czerwca br. powierzchnia handlowa segmentu jubilerskiego wynosiła 15,1 tys. m2 (wobec 13,9 tys. m2 rok wcześniej).

“Filarami segmentu [odzieżowego] pozostaną marki Vistula, Bytom i Wólczanka. Na koniec 2025 roku łączna powierzchnia handlowa segmentu odzieżowego ma wynieść 33 038 m2. W kolejnych latach będziemy koncentrować się na efektywności poszczególnych lokalizacji, zamykając nierentowne i otwierając nowe w miejscach o wysokim potencjale. W kanale franczyzowym kontynuujemy projekt salonów multibrandowych, łączących ofertę marek Vistula, Bytom i Wólczanka, jednak nie będzie to najważniejszy kierunek rozwoju sieci w najbliższych latach” – czytamy dalej.

Na koniec czerwca br. powierzchnia handlowa segmentu odzieżowego wynosiła 33,8 tys. m2 (wobec 37,1 tys. m2 rok wcześniej).

“Biorąc pod uwagę rosnący poziom stałych kosztów sprzedaży związanych z utrzymaniem sieci stacjonarnej, absolutnym priorytetem i celem nadrzędnym będzie istotna poprawa wskaźników dotyczących wielkości sprzedaży oraz masy marży z m2 powierzchni handlowej. Zakładamy, iż zapoczątkowana w 2024 roku optymalizacja i kontrola kosztów w markach segmentu odzieżowego zmniejszy dynamikę kosztów sprzedaży. W bieżącym roku skupimy się na zwiększeniu udziałów rynkowych w kategorii eleganckiej odzieży męskiej. We wszystkich markach odzieżowych Grupa VRG pracuje nad poprawą produktów i tworzeniem kolekcji jak najlepiej odpowiadających potrzebom rynku” – napisano też w sprawozdaniu.

VRG specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji biżuterii oraz kolekcji mody dla kobiet i mężczyzn. Od 2000 r. podstawą strategii spółki jest koncentracja wokół funkcji “operatora” marek, projektanta odzieży i dystrybutora na rynku detalicznym. Jej skonsolidowane przychody w 2024 r. wyniosły 1,38 mld zł.

(ISBnews)

Idź do oryginalnego materiału