W Black Weekend większość transakcji BLIKIEM wykonano w sklepach online – na kwotę 3 mld zł

3 tygodni temu

Black Weekend po raz kolejny okazał się jednym z najbardziej intensywnych okresów zakupowych w roku. Rosnąca popularność wyprzedaży w Polsce przełożyła się również na imponujący wynik transakcji BLIKIEM. Między 29 listopada a 2 grudnia br. użytkownicy wykonali za jego pośrednictwem blisko 26,2 mln transakcji o wartości 4,1 mld zł. Po raz kolejny najwięcej operacji zrealizowano w kanale e-commerce – 18,2 mln na kwotę 3 mld zł, z kolei największą popularnością cieszyły się zakupy podczas Cyber Monday, 2 grudnia 2024 r.

Większość transakcji BLIKIEM odbywa się w sklepach online, co potwierdził także tegoroczny Black Weekend. W sam piątek 29 listopada br. użytkownicy zapłacili za jego pośrednictwem w e-commerce ponad 4,8 mln razy, wydając prawie 900 mln zł – o 36 proc. więcej niż rok wcześniej (3,5 mln transakcji o wartości 630 mln zł).

Rekordowy okazał się jednak Cyber Monday, podczas którego użytkownicy zrealizowali aż 7,4 mln transakcji. W pozostałe dni również odnotowano imponujące wyniki: w sobotę zapłacono BLIKIEM blisko 5,9 mln razy, a w niedzielę blisko 5,6 mln.

Stacjonarnie podczas Black Friday

Podczas Black Weekendu użytkownicy chętnie sięgali po BLIKA także w sklepach stacjonarnych – płacąc zarówno kodem, jak i zbliżeniowo. Od piątku do poniedziałku zrealizowali oni blisko 6,5 mln transakcji (4 mln w 2023 roku). W porównaniu z ubiegłym rokiem wzrosła także wartość zakupów i wyniosła w tym roku ponad 403 mln zł.

Co ciekawe, w największych polskich miastach liczba transakcji podczas Black Friday wzrosła znacząco rok do roku. Warszawa odnotowała aż o 61 495 więcej operacji, co oznacza wzrost o 50 proc. Wrocław zwiększył wynik o 24 137 (+53 proc.), a Kraków o 23 986 (+55 proc.). Poznań wyprzedził Łódź, zyskując 23 336 transakcji więcej (+63 proc.), podczas gdy Łódź zanotowała wzrost o 19 200 (+51 proc.). Dane te potwierdzają rosnącą siłę Black Friday w największych miastach Polski. Na ten wynik znacząco wpłynęła rosnąca popularność płatności zbliżeniowych, które stanowiły prawie połowę wszystkich operacji w terminalach POS w tym czasie.

Idź do oryginalnego materiału