PKO Bank Polski rozszerzył funkcjonalności aplikacji mobilnej IKO o możliwość obsługi kredytów hipotecznych. Klienci mogą teraz korzystać z kalkulatora raty, sprawdzić wstępną zdolność kredytową, wygenerować ofertę i złożyć wniosek o kredyt hipoteczny.
Od września część klientów banku ma dostęp do całkowicie zdalnego procesu kredytowego, obejmującego generowanie oferty, złożenie wniosku, analizę, wydanie decyzji i podpisanie umowy. Rozwiązanie to jest dostępne na razie dla osób indywidualnych zatrudnionych na umowę o pracę, które planują remont lub zakup nieruchomości z rynku wtórnego.
Bank zapowiada stopniowe rozszerzanie tej funkcji:
- W pierwszym kwartale 2025 r. na pary.
- W drugim kwartale 2025 r. na osoby kupujące nieruchomości na rynku pierwotnym.
Cały proces ma być dostępny zarówno w aplikacji IKO, jak i serwisie iPKO. Klient może w każdej chwili przełączyć się na tradycyjną ścieżkę, korzystając z pomocy doradcy.