Warszawa: Dwie oferty na budowę tunelu drogowego pod linią kolejową nr 2 w Rembertowie

2 miesięcy temu

W Warszawie postępuje eliminowanie kolizyjnych przejazdów kolejowo-drogowych. W najnowszym przetargu na budowę tunelu pod linią nr 2 w dzielnicy Rembertów zgłosiło się dwóch oferentów. Inwestycja ma znacząco poprawić komunikację między Starym a Nowym Rembertowem oraz zwiększyć bezpieczeństwo w ruchu drogowym i kolejowym.

Dzisiejsze otwarcie ofert w przetargu na budowę tunelu w ul. Marsa to istotny etap w realizacji drugiej tego typu inwestycji na terenie dzielnicy Rembertów – powiedział Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy.

Szczegóły ofert przetargowych

W postępowaniu zgłosiły się dwie firmy wykonawcze. Budimex przedstawił ofertę opiewającą na kwotę blisko 154,6 mln zł, natomiast Intop zaproponował realizację zadania za ok. 134,7 mln zł. w tej chwili trwa szczegółowa weryfikacja złożonych dokumentów przetargowych. Zwycięski oferent będzie miał 29 miesięcy na ukończenie wszystkich prac od momentu podpisania umowy.

O warszawskiej inwestycji

Projekt przewiduje budowę nowoczesnego tunelu drogowego wraz z dwupasmową jezdnią. Inwestycja rozpocznie się przy skrzyżowaniu ul. Marsa i Ilskiego, gdzie zaplanowano budowę ronda. Tunel będzie przebiegał pod torami kolejowymi i ul. Cyrulików, a jego wylot znajdzie się w al. Chruściela „Montera” w pobliżu ul. Strażackiej.

Szczególną uwagę poświęcono integracji różnych form transportu – w tunelu przewidziano lokalizację przystanków autobusowych, które zostaną połączone przejściami podziemnymi z peronem kolejowym. Na skrzyżowaniu ul. Cyrulików z al. Chruściela „Montera” powstanie dodatkowe rondo usprawniające ruch.

Przedsięwzięcie będzie realizowane wspólnie przez Miasto st. Warszawę – Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta i PKP Polskie Linie Kolejowe SA (PKP PLK).

Kompleksowa przebudowa układu komunikacyjnego

Poza samym tunelem, inwestycja obejmuje gruntowną modernizację okolicznego układu drogowego. W ramach projektu powstanie nowa ul. Pociskowa, a także zmodernizowane zostaną przyległe ulice. Ul. Bellony oraz Marsa na określonych odcinkach staną się jednokierunkowe z dopuszczonym ruchem rowerowym. Ul. Pociskowa zyska nowe połączenie z ul. Ilskiego oraz infrastrukturę pieszą.

Realizacja tunelu w Rembertowie wpisuje się w szerszy program eliminacji kolizyjnych przejazdów kolejowych w Warszawie. Równolegle trwa budowa wiaduktu w ul. Chełmżyńskiej, którego ukończenie planowane jest na koniec 2025 r. W dzielnicy Wesoła powstanie natomiast tunel w ciągu ul. 1 Praskiego Pułku.

Autor: Damian Malesza
Fot. SektorKolejowy, SZRM Warszawa

Sprawdź również:

PKP PLK otwiera przejście dla pieszych na stacji Warszawa Wileńska
Warszawa: Jest przetarg na przebudowę odcinka torów w ul. Słomińskiego
Idź do oryginalnego materiału