Warszawa przeprowadza kolejny etap prac nad nową linią tramwajową do Dworca Zachodniego. W nocy z 15 na 16 listopada ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. zostanie zwężona, co wpłynie na organizację ruchu. Prace obejmą ostatni odcinek ulicy – od Szczęśliwickiej do Grójeckiej – gdzie na części jezdni zostanie wprowadzony ruch dwukierunkowy. Konsorcjum firm ZUE i Fabe skupi się na przebudowie instalacji podziemnych, m.in. sanitarnych i gazowych, by przygotować teren pod dalsze etapy budowy torowiska, planowane na przyszły rok.
Zmiany dotkną również pieszych i komunikacji miejskiej. Ulice Białobrzeska i Orzeszkowej będą częściowo zamknięte, a piesi będą korzystać z nowych przejść przy Grójeckiej, Białobrzeskiej i Szczęśliwickiej. Trasy autobusów linii 157 i 521 zostaną zmodyfikowane – autobusy będą kursować alternatywnymi trasami, a kierowcy będą musieli liczyć się z objazdami przez Grójecką, Dickensa i Drawską do Alej Jerozolimskich.
Budowa obejmuje także tunel tramwajowy, który będzie łączył się z nowym przystankiem między Alejami Jerozolimskimi a torami kolejowymi, realizowanym w ramach przebudowy stacji Warszawa Zachodnia. Tunel jest budowany metodą podstropową, która pozwala prowadzić prace pod ziemią, minimalizując wpływ na ruch drogowy. Do tej pory zrealizowano ok. 35% stropu górnego przystanku, a zakończenie jego konstrukcji planowane jest na przełom listopada i grudnia.
Kolejne etapy inwestycji będą realizowane w 2025 roku, z wyłączeniem ruchu tramwajowego do pętli Banacha oraz P+R Al. Krakowska, co wpłynie na kursowanie tramwajów wzdłuż Grójeckiej i al. Krakowskiej. Modernizacja torowiska między pl. Narutowicza a Banacha wpisuje się w Warszawski Program Torowy, mający na celu kompleksową modernizację infrastruktury tramwajowej miasta.