Pod stacją Warszawa Zachodnia powstała galeria handlowa z 26 lokalami o łącznej powierzchni ponad 5300 m². Do tej pory podpisano już 22 umowy z najemcami, a po adaptacji lokali podróżni będą mogli korzystać z oferty sklepów, restauracji i kawiarni. To element modernizacji stacji, której koszt wynosi około 2 mld zł netto.
Nowe przejście podziemne, które powstało w ramach przebudowy Warszawy Zachodniej, będzie pełniło funkcję nie tylko komunikacyjną, ale i komercyjną. W przestrzeni przypominającej centrum handlowe znajdą się zarówno kasy biletowe i poczekalnie, jak i punkty handlowo-usługowe.
Umowy najmu podpisano z takimi markami jak: Relay Next Generation, Aldi, McDonald’s, Starbucks, Salad Story, Paul, Discover, Rossmann, Żabka, CoffeetoGo, 1 Minute Smacznego, STS, Relay, Hebe, Costa Coffee, Gorąco Polecam, Verona czy Smoke. Sklepy i restauracje rozpoczną działalność po zakończeniu prac adaptacyjnych prowadzonych przez najemców.
Warszawa Zachodnia to największa stacja kolejowa w Polsce, obsługująca do 1000 pociągów dziennie. Szacuje się, iż z dworca oraz nowego przejścia podziemnego będzie korzystać ponad 100 tysięcy osób każdego dnia. Dzięki obecności punktów gastronomicznych, sklepów i usług stacja ma stać się nie tylko miejscem przesiadek, ale także przyjazną przestrzenią dla mieszkańców i podróżnych.
Modernizacja Warszawy Zachodniej jest jedną z największych inwestycji kolejowych w kraju. Jej wartość to około 2 mld zł netto, z dofinansowaniem unijnym w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ). Oprócz nowego tunelu i przestrzeni komercyjnej, wszystkie perony zostały zadaszone, a bezpieczeństwo zapewniają nowoczesne systemy komputerowe.
Zobacz również: