PKO BP regularnie ostrzega klientów przed zagrożeniami czyhającymi ze strony cyberprzestępców. Najnowszy komunikat powinien trafić jednak nie tylko do osób korzystających z usług banku, a wszystkich Polaków.
istotny komunikat PKO BP, bank ostrzega
Oszuści ponownie wykorzystują logo i nazwę PKO BP. Bank wydał specjalny komunikat z ostrzeżeniem i publikuje w nim przykład wiadomości trafiającej w ostatnim czasie do Polaków.
PKO BP ostrzega przed fałszywymi wiadomościami e-mail, gdzie w temacie pojawia się wskazanie, iż jest to potwierdzenie przelewu. "W polu adresu wiadomości znajduje się sfałszowany adres wskazujący na PKO Bank Polski " - wyjaśnia bank.
Można stracić nie tylko pieniądze
PKO BP jednoznacznie wskazuje, iż to nie bank jest autorem tych wiadomości i jest to nic innego, jak kolejny sposób działania cyberprzestępców. W komunikacie czytamy, iż wiadomości mają załącznik o nazwie PKObank.pdf, PKO-362712.pdf lub podobnej, który zawiera złośliwe oprogramowanie. Reklama
"Nie otwieraj załączników i nie klikaj w linki w tego rodzaju e-mailach. jeżeli klikniesz w link, możesz stracić pieniądze i kontrolę nad kontem" - wyjaśnia PKO BP.
Bank wśród zasad przedstawianych w ramach poradników tego, jak dbać o bezpieczeństwo pieniędzy w ramach cyberbezpieczeństwa apeluje, by nigdy nie zakładać, iż widoczna nazwa odbiorcy jest prawdziwa. W wyjaśnieniu pada wskazanie, iż oszuści potrafią podrobić numer telefonu, który wyświetla się na twoim ekranie. "Nawet najbezpieczniejsze rozwiązania nie będą wystarczające, gdy zabraknie uważności, ostrożności, zdrowego rozsądku oraz kierowania się zasadą ograniczonego zaufania" - dodaje PKO BP.
PKO BP wciąż rośnie, klientów ma być jeszcze więcej
Liczba klientów PKO Banku Polskiego na koniec 2024 roku wyniosła 12,1 mln, co oznacza wzrost o 0,1 mln w porównaniu z końcem pierwszego kwartału 2024 r., kiedy bank obsługiwał 12,0 mln klientów.
W IV kwartale 2024 roku bank przedstawił nową strategię na lata 2025-2027. Zakłada ona wzrost liczby klientów indywidualnych z poziomu 11,4 mln do 15 mln do końca 2027 roku. W celu realizacji tego założenia, PKO Bank Polski planuje dalszy rozwój usług cyfrowych, w tym wdrożenie uproszczonej aplikacji mobilnej oraz rozbudowę oferty w zakresie finansowania potrzeb konsumpcyjnych.
Agata Jaroszewska