Wielka walka o rynek! Tesco chce zdominować Amazon w sieci

5 miesięcy temu

Tesco uruchomiło nową platformę handlową online na rynku brytyjskim. Firma ma duże ambicje, bowiem chce, by Tesco Marketplace rywalizowało z Amazonem. Obok tradycyjnych artykułów spożywczych platforma Tesco oferuje zakupy online od zewnętrznych dostawców.

Tesco wprowadza zakupy online

Tesco Marketplace oferuje około 9 000 produktów w różnych kategoriach, takich jak majsterkowanie, artykuły domowe, zabawki, ogrodnictwo i opieka nad zwierzętami. Brytyjscy klienci mogą przeglądać te produkty na Tesco.com i w aplikacji Tesco. Warto jednak zauważyć, iż produkty te są sprzedawane przez zewnętrznych dostawców i mają inne opłaty za dostawę w porównaniu do artykułów spożywczych. Tesco poinformowało także, iż zakupy online na ich platformie umożliwiają zdobywanie punktów Clubcard, a przy zamówieniach powyżej 50 funtów od jednego sprzedawcy, standardowa dostawa jest bezpłatna.

Na starcie Tesco Marketplace zadebiutowało z około 17 sprzedawcami, w tym z renomowanymi markami takimi jak Tefal, Tommee Tippee, Silentnight i Charles Bentley. Tesco zapewnia, iż wszyscy sprzedawcy spełniają surowe normy dotyczące szybkości dostawy, polityki zwrotów oraz satysfakcji klienta. Plany rozwoju platformy przewidują rozszerzenie oferty w najbliższych miesiącach, dążąc do stworzenia „jednego miejsca ze wszystkim, czego potrzebują klienci”.

Analizowaliśmy wyszukiwania klientów na naszej stronie internetowej i zauważyliśmy zapotrzebowanie na produkty, których po prostu nie mamy w ofercie. To skłoniło nas do zastanowienia się, jak możemy poszerzyć naszą ofertę, aby sprostać oczekiwaniom klientów – stwierdził Peter Filcek, dyrektor rynku w Tesco, który wyjaśnił, iż platforma powstała w odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów na produkty, których Tesco dotychczas nie oferowało.

Tesco Marketplace

Druga próba Tesco w świecie e-commerce

To nie pierwszy raz, gdy Tesco oferuje zakupy online. Poprzednia próba Tesco na rynku e-commerce skończyła się zamknięciem Tesco Direct w 2018 roku z powodu problemów z rentownością. Nowa platforma, zintegrowana z główną stroną internetową Tesco, ma jednak eliminować problemy, które napotkało Tesco Direct.

Uruchomienie Tesco Marketplace zbiegło się w czasie z rozszerzeniem brytyjskich usług dostaw spożywczych przez Amazon. Gigant oferuje zniżki dla członków Prime oraz dostawy z Amazon Fresh, Morrisons, Co-op i Iceland. Usługi Amazona są dostępne w ponad 100 miastach i miasteczkach w Wielkiej Brytanii, mimo iż w czerwcu firma wycofała się z pięciu brytyjskich miast.

Nowa platforma Tesco, oferująca zakupy online, to istotny krok w strategii detalisty, aby sprostać potrzebom klientów i konkurować z gigantami, takimi jak Amazon. Krok Tesco jest zgodny z szerszymi trendami na rynku brytyjskich supermarketów. Sainsbury’s otworzyło nowe centra mody, M&S zwiększa sprzedaż produktów innych marek, a Morrisons testuje sprzedaż ogólnych towarów, aby konkurować z popularnymi ofertami Aldi i Lidla.

TikTok Shop odpuszcza w Europie. Chińczycy zmienili priorytety

Znajdziesz nas w Google News
Idź do oryginalnego materiału