Wielkopolska. Przetarg na modernizację 15 km linii kolejowej

3 miesięcy temu

Między Krotoszynem a Koźminem Wielkopolskim na linii kolejowej nr 281 Oleśnica–Chojnice zostaną wymienione szyny i podkłady, podtorze będzie wzmocnione, dojdzie do montażu urządzenia sterowania ruchem. Remont przejdą obiekty inżynieryjne, głównie przepusty nad niewielkimi ciekami. Na 15 przejazdach kolejowo-drogowych zaplanowano wymianę nawierzchni. Sześć skrzyżowań w poziomie torów, m.in. w okolicy miejscowości Wolenice i Bożacin, zyska sygnalizację świetlną.

Po zakończeniu remontu pociągi pasażerskie dwukrotnie zwiększą prędkość, rozpędzą się do 140 km/godz. Czas przejazdu między Krotoszynem a Koźminem Wielkopolskim wyniesie 12 min (wcześniej było to 19 min). Sprawniejsze będą podróże z Krotoszyna do Jarocina i Poznania, poprawią się warunki ruchu dla składów towarowych.

Zakres prac na jednotorowej linii kolejowej powoduje, iż w czasie robót zostanie wprowadzona komunikacja autobusowa. Na stacji Krotoszyn przewidziano przebudowę peronów na wyższe, ułatwiające wsiadanie i wysiadanie. Pojawią się wiaty i ławki, a także oświetlenie LED.

Prace na odcinku Krotoszyn–Koźmin Wielkopolski będą uzupełnieniem oddanego do użytku pod koniec kwietnia fragmentu linii kolejowej Koźmin Wielkopolski–Jarocin. Doszło tam do nieplanowanych prac związanych z przebudową mostu i wiaduktu w okolicy Goliny.

Przeczytaj także: Z Wrocławia do Czech podróże będą szybsze. Modernizacja linii

Idź do oryginalnego materiału