Wittchen: przychody i rentowność w górę, e-commerce zyskuje na znaczeniu

6 godzin temu

W trzecim kwartale 2025 roku skonsolidowane przychody Grupy Wittchen sięgnęły 119,8 mln zł i były o 4 proc. wyższe niż w analogicznym okresie 2024 roku. Większej sprzedaży towarzyszył wzrost rentowności operacyjnej: zysk z działalności operacyjnej zwiększył się o 14 proc. r/r, do 13,1 mln zł, a wynik EBITDA o 10 proc. r/r do 21,3 mln zł. Wypracowany w minionym kwartale zysk netto wyniósł natomiast 8,9 mln zł (+2 proc. r/r). Wyniki Grupy Wittchen za dziewięć miesięcy tego roku pozostawały pod wpływem słabszego pierwszego półrocza.

Do wzrostu przychodów w trzecim kwartale tego roku najbardziej przyczyniła się sprzedaż zagraniczna, która sięgnęła 26,1 mln zł (+12 proc. r/r), podczas gdy sprzedaż na rynku krajowym wyniosła 93,6 mln zł (+2 proc. r/r). Jednocześnie, systematycznie rośnie udział kanału e-commerce w przychodach – w minionym kwartale sprzedaż online odpowiadała za 54 proc. łącznej sprzedaży (wobec 47 proc. w analogicznym okresie 2024 roku).

Odwrócenie tendencji spadkowych

Marża brutto na sprzedaży osiągnięta przez Grupę Wittchen w trzecim kwartale tego roku wyniosła 62,4 proc. wobec 60,1 proc. przed rokiem. Przełożyło się to pozytywnie na rentowność operacyjną – zysk z działalności operacyjnej przekroczył 13,1 mln zł (+14 proc. r/r), a wynik EBITDA sięgnął 21,3 mln zł (+10 proc. r/r). Skonsolidowany zysk netto wyniósł natomiast 8,9 mln zł (+2 proc. r/r).

Trzeci kwartał tego roku pozwolił na odwrócenie tendencji spadkowych obserwowanych w poprzednich okresach, zarówno pod względem sprzedaży, jak i rentowności operacyjnej. Przed nami jednak wciąż dużo pracy, aby poprawa wyników finansowych Grupy Wittchen przekształciła się w trwały trend – komentuje Marcin Szyguła, dyrektor finansowy (CFO) Grupy Wittchen.

– Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami stopniowo zmieniamy nasz mix produktowy. w tej chwili główną kategorię stanowią walizki, odpowiadające za około 50 proc. sprzedaży. W tym segmencie panuje bardzo silna konkurencja cenowa, szczególnie ze strony azjatyckich platform handlowych. Chcemy skoncentrować się na grupach produktowych o wyższej marżowości i pracujemy m.in. nad wzmocnieniem linii wyrobów ze skóry. Jednocześnie musimy utrzymywać koszty w ryzach, dlatego m.in. optymalizujemy poziom zapasów – zapowiada Marcin Szyguła.

Najważniejszy okres na horyzoncie

Wartość zapasów Grupy Wittchen na koniec trzeciego kwartału tego roku wyniosła 129,1 mln zł i była o 8 proc. niższa niż kwartał wcześniej, ale zarazem o 8 proc. wyższa niż przed rokiem.

– Czwarty kwartał, szczególnie sezon przedświąteczny, to najważniejszy okres w naszej branży. Chcemy go dobrze wykorzystać budując wynik, ale również dalej zmniejszać poziom zapasów. Celem jest polepszenie cash flow i zmniejszenie zobowiązań, a jednocześnie uwolnienie przestrzeni na nowe kolekcje. Równolegle realizowane są przygotowania do rozbudowy naszego centrum logistycznego w Palmirach. Zakończenie tej inwestycji planujemy w 2027 roku. Pozwoli to również obniżyć koszty logistyki. Szacujemy, iż inwestycja ta zwróci się w okresie około sześciu–siedmiu lat – wskazuje dyrektor finansowy Grupy Wittchen.

Pomimo poprawy w trzecim kwartale, wyniki Grupy Wittchen narastająco za dziewięć miesięcy tego roku pozostawały pod wpływem słabszego pierwszego półrocza. Przychody ze sprzedaży od początku roku sięgnęły 325,7 mln zł (+1 proc. r/r), wynik EBITDA wyniósł 50,6 mln zł (-13 proc. r/r), zaś zysk netto 18,6 mln zł (-27 proc. r/r).

Grupa Wittchen

Grupa Wittchen zajmuje się sprzedażą ekskluzywnej galanterii skórzanej, obuwia i odzieży oraz luksusowych dodatków i akcesoriów podróżnych. Budowana od ponad 30 lat marka Wittchen jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek premium w Polsce.

Wg stanu na koniec września 2025 roku, Grupa Wittchen prowadziła sprzedaż poprzez 8 własnych e-sklepów, 36 platform marketplace w 23 krajach oraz sieć ponad 100 salonów stacjonarnych funkcjonujących pod markami Wittchen i Wittchen Travel. Posiada własne centrum logistyczne w podwarszawskich Palmirach.

Od 2015 roku spółka Wittchen S.A. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Idź do oryginalnego materiału