WIZUALIZACJA POWODZI W MIEŚCIE PRZY UŻYCIU GOOGLE PHOTOREALISTIC 3D TILES

1 rok temu

W maju 2023 roku Google uruchomiło eksperymentalną wersję Photorealistic 3D Tiles w której użytkownicy uzyskali szeroki dostęp do siatkowego modelu 3D, który do tej pory można było zobaczyć jedynie w znanym wszystkim Google Earth.


dzięki interfejsu API Map Tiles możliwe jest podłączenie fotorealistycznych kafelków 3D do zewnętrznych programów renderujących np. Unreal Engine.


Chcąc sprawdzić udostępnione narzędzia postanowiliśmy zasymulować ekstremalną powódź na terenie miasta Lublin, w którym wielka woda zniszczyłaby wały oraz inne urządzenia ochrony przeciwpowodziowej. Oczywiście nasza wizualizacja nie jest poparta żadnymi profesjonalnymi symulacjami hydrologicznymi. Podnieśliśmy jedynie poziom wody na całej długości rzeki o 4 i 6 metrów. Celem nadrzędnym było zaprezentowanie nowych funkcjonalności oraz możliwości jakie są w tej chwili oferowane przez giganta z Mountain View.


Należy też nadmienić, iż taki scenariusz w którym woda podniosłaby się o 6m jest w zasadzie mało prawdopodobny jeżeli chodzi o Lublin. Aby sprawdzić realne zagrożenie powodziowe polecamy odwiedzenie Hydroportalu ISOK , w którym dla całej Polski prezentowane są różne scenariusze powodziowe.

Poziom wody w rzece podniesiony o 4m

Poziom wody w rzece podniesiony o 6m

Kolejne analizy i wizualizacje już wkrótce, zapraszamy do śledzenia naszych profili w serwisach Facebook , LinkedIn , Twitter ,

oraz YouTube

Inne analizy, które mogę Cię również zainteresować:




Uciążliwość upałów w polskich miastach


Modelowanie ruchu powietrza w oprogramowaniu GIS

Idź do oryginalnego materiału