Wizz Air z zarzutami prezesa UOKiK. Chodzi o reklamacje bagażowe

zgarnijpremie.pl 2 miesięcy temu

Pracowita końcówka roku ma miejsce w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Po Tutlo kolejną firmą, której prezes UOKiK postawił zarzuty, jest Wizz Air.

Skargi konsumentów na kolejny podmiot

Klienci linii lotniczej informowali urząd o problemach z realizacją reklamacji. Dotyczyły one uszkodzonych podczas lotu bagaży. Zdaniem klientów firma nie odpowiadała na ich zgłoszenia i ignorowała także inne próby kontaktu. W efekcie prezes UOKiK zdecydował o postawieniu spółce Wizz Air Hungary z siedzibą w Budapeszcie zarzutów naruszenia zbiorowych interesów konsumentów.

Zarzuty wobec Wizz Air

Przy obsłudze reklamacji pasażerów firma Wizz Air współpracuje z firmą PS. Service z Warszawy. Przewoźnik wymagał, by po zgłoszeniu problemów z bagażem w biurze reklamacji na lotnisku i sporządzeniu Raport Niezgodności Własności (Property Irregularity Report – PIR) podróżni skontaktowali się z PS. Service. Spółka nie nadzorowała jednak pracy partnera w kwestii powierzonych mu zadań. W opinii klientów kontakt z nim był praktycznie niemożliwy. Wobec tego podróżni nie otrzymywali w ustawowym terminie 14 dni odpowiedzi na swoje reklamacje.

„Przedsiębiorca ponosi ryzyko opóźnień związanych m.in. z obsługą reklamacji. jeżeli powierza swojemu kontrahentowi konkretne obowiązki, powinien dbać o ich prawidłowe wykonywanie. Spółka Wizz Air, pomimo otrzymania informacji o problemach z reklamacjami bagażowymi, nie wpływała na standardy pracy firmy, z którą współpracuje, ani nie dokonywała zmian w tym zakresie, przez co narażała konsumentów na straty i niepotrzebne niedogodności” – mówi prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Co więcej, zdaniem UOKiK Wizz Air przekazuje podróżnym wprowadzające w błąd informacje o zasadach swojej odpowiedzialności za zniszczenie, uszkodzenie lub utratę bagażu rejestrowanego podczas lotu bądź w czasie gdy był on pod opieką przewoźnika. Chodzi o wyłączenie odpowiedzialności spółki w wypadku stwierdzenia, iż problem wynika ze słabej jakości, wady lub przeładowania bagażu bądź z normalnego zużycia w ramach transportu. Według urzędu ma być to niezgodne z Konwencją Montrealską.

Jeśli opisane zarzuty się potwierdzą, przewoźnikowi grozi kara finansowa w wysokości do 10% obrotów za każdą zakwestionowaną praktykę.

11 grudnia 2024 Wiadomości
Nagroda Srebrnego Spinacza dla VeloBanku. Wyróżniono kampanię Świat Bardziej Love
11 grudnia 2024 Wiadomości
Przerwy w bankach. Komunikaty mBanku i ING Banku Śląskiego
Czytaj więcej
28 grudnia 2023 Konta osobiste – poradniki
Prezenty za otwarcie konta osobistego i wysoka stawka na koncie oszczędnościowym. W niektórych bankach to ostatnia chwila na bonus
4 czerwca 2024 Konta osobiste – poradniki
Jak zamknąć konto w ING Banku Śląskim?
1 grudnia 2023 Finanse codzienne – poradniki
Horoskop promocji bankowych – grudzień 2023
3 kwietnia 2024 Konta osobiste – poradniki
Jak zamknąć konto osobiste w Raiffeisen Digital Banku?

TAG:

UOKiK
Idź do oryginalnego materiału